wettelijk samenwonend verkoop huis

supercoike
Topic Starter

wettelijk samenwonend verkoop huis

#1 , 30 jan 2011 10:59

Mijn dochter is uit elkaar met haar ex vriend, zij hebben een wettelijk samenwonend contract zonder enige voorwaarden.de ex vriend wil het contract niet stopzetten zolang het huis dat ze samen gekocht hebben niet is verkocht. Ieder woont op een ander adres en de woning is nu juist verkocht. De woning is aangekocht met een hypotheek lening door beide. Maar het voorschot wat toen is betaald werd door mij zelf betaald via de rekening van mijn dochter.
Nu is de vraag , Mag ik dat voorschot terug eisen van de som die zal worden betaald door de nieuwe kopers van het huis. Daar de ex vriend nu eist dat er 50/50 moet verdeelt worden.
De bedoeling van mij is dat van de verkoopsom eerst het volledig bedrag van het toen betaalde voorschot afgetrokken word en terug gestort word op mijn of mijn dochters rekening.
groetjes,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 30 jan 2011 13:41

Indien u kan bewijzen , zelfs op de simpelste manier , dat een deel van de aankoopsom van U komt als gift aan de dochter , kan U idd dat bedrag opeisen alvorens tot de verdeling wordt overgegaan. Wettelijk samenwonenden leven steeds in een systeem van scheiding van goederen. Juridisch heeft de partner van uw dochter geen voet om op te staan.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”