duitse renteverzekering

supercoike
Topic Starter

duitse renteverzekering

#1 , 28 dec 2010 16:30

Na het overlijden van mijn vader in 2005 heb ik een brief gekregen van een duitse renteverzekering.
zij vragen mij een bewijs van erfgenaam. Maar mijn zaak is in gerechtelijke zaak verwikkeld en is nog steeds niet uit gesproken. Ik ben normaal enige erfgenaam maar er zit mommenteel nog iemand bij tussen die onrechtmatig een testament zou bekomen hebben met mijn vader destijds, daarom deze rechtzaak.
Mijn vraag is eigenlijk heeft er iemand ervaring met zo een duitse renteverzekering. Ikzelf en de notaris kennen geen duits en kunnen niet coresponderen met deze duitse renteverzekering.
Is daar iets van te verwachten mijn gedacht zou da over iets gaan van den tijd in den oorlog dat mijn vader in duitsland heeft gewerkt ofzo, hij zou daar van april 43 tot mei 45 gezeten hebben in potsdam ofzoiets. Indien iemand daar ook al iets mee te maken zou gehad hebben voor meer duidelijkheid.
groetjes,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 28 dec 2010 20:24

Ik denk dat het beter is, aangezien je deze nalatenschap aanhangig hebt gemaakt bij de rechtbank, dat je hiervoor een advocaat voor aanspreekt. Bij de keuze van je advocaat moet je dan ook rekening houden met zijn taalvaardigheid in het Duits.

Indien de niet-reservataire erfgenaam onrechtmatig een deel van de nalatenschap heeft verworven, dien je dat alleszins te bewijzen. Het is aan jou om dat te bewijzen en niet aan de tegenpartij.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”