Dringend:grootouderecht

mamavan3
Topic Starter

Dringend:grootouderecht

#1 , 30 okt 2006 18:35

Hey,

Ik zit met een probleem... Volgende maand volgt een uitspraak omtrent grootouderrecht betreffende 2 kids van mij. Mijn moeder vraagt dit aan...
Nu zijn er na 1 jaar proc?deren 2 maatschappelijke onderzoeken geweest ivm sexueel misbruik ( van haar vriend naar mijn oudste zoontje toe)... Die verslagen mogen/kunnen wij van onze advocaat niet inlezen... Ook hebben moeder en vriend een zwaar psychisch verleden. Dit heb ik onmiddellijk gemeld aan onze advocaat met de bedoeling die verslagen op te vragen omdat dit doorslaggevend kan zijn voor de uitspraak, advocaat zegt dat dit zinloos is...

Nu is mij verteld dat ik die verslagen wel kan laten opvragen via de onderzoeksrechter. Ik zou die moeten contacteren en mijn situatie uitleggen...

de vriend heeft een drankprobleem en moeder is manisch-depressief en staat stijf van de pillen zoals men dat hier bij ons zegt. Komt nog ens bij dat ze onder collectieve schuldbemiddeling staan en er meer geen centen dan wel zijn om eten te voorzien (ze krijgen leefloon maar dat word gespendeerd een prullaria ed.

Eerst heeft moeder geprobeerd om mij alleen op de wereld te zetten, waarmee ik bedoel:mijn gezin bij vrienden en kennissen gaan slechtmaken zodat die allemaal een tijdje ons hebben gemeden tot ze wel beter wisten. Dan is ze mij gaan aangeven aan de RVA om mij in financiele problemen te krijgen wat haar ook niet is gelukt en nu als laatste pakt te mij op mijn gevoeligste punt:mijn kids.

Ik kan hier nog veel meer vertellen maar mijn vraag is:wat kan ik nu nog doen om dit bezoekrecht niet te moeten naleven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 04 jan 2007 00:00

Haar een nieuwjaarskaartje sturen met de melding erin dat je het fijn zou vinden als ze volgende zondagnamiddag je kidts eens brengt en het vb. een prima gelegenheid is om er eens mee gaan te wandelen of zo.

Vraag terwijl of ze de kidt's zo rond een uur of half 5 terug brengt.

Volgens mij is dat een goede strategie om onder bepaalde juridische verplichtingen onderuit te komen

Nu is het zo dat er bepaalde omstandigheden zijn die je als "noodsituatie met kind in gevaar" zou kunnen omschrijven. Indien je van die mening bent, dan kan je het eerst eens proberen zonder de kinderen met de melding dat de kinderen er volgende keer wel bij zijn.

Het recht van het kind om rechtstreeks contact te hebben met haar grootmoeder is niet absoluut. Dit wil zeggen als de rechter meent dat het beter is dat de kinderen zonder hun grootouders opgroeien dan hoeven ze niet naar hun grootouders. Als je dit wil bekomen, zal de beste strategie zijn zoals hierboven vermeld, op die manier bouw je mogelijks wat geloofwaardigheid op.

RR

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”