huurder uitgezet wat nu?

daf
Topic Starter

huurder uitgezet wat nu?

#1 , 02 okt 2010 06:57

Vorig jaar hebben mijn ouders via een immokantoor het huis van mijn grootouders verhuurd. De eerste maanden betaalde de huurder zijn huur zonder problemen maar begin van dit jaar is hij daarmee gestopt. Ondertussen zijn ze naar de vrederechter gegaan en werd de huurder uitgezet via een deurwaarder. Maar hoe moet het nu verder het immokantoor heeft nog steeds de huurwaarborg niet vrijgegegeven er is ook nog niemand van het immokantoor langs geweest om de schade vast te stellen.
De huurder werd ook veroordeeld tot betalen van achterstallige huur en schade maar leeft van OCMW. Moeten we dan via de gemeente gaan om te zien waar hij nu gedomicileerd is?
Wat ik mij ook afvraag is wat de rol van een immokantoor is in zulke gevallen zij hebben een huurcontract met deze huurder afgesloten maar nu er problemen zijn hoor niet van hen. Zij zijn toch een stuk verantwoordelijk om aan zo'n persoon verhuurd te hebben?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 okt 2010 10:24

Is in het vonnis waarbij de huurder werd uitgezet geen beding van vrijgave van de huurwaarborg opgenomen?
Over welk type van waarborg spreken we? Bankwaarborg, deposito bij immokantoor, verzekeringsbon?

Indien in het vonnis een betaling van achterstallen werd goedgekeurd dient u dit vonnis ter betekening en uitvoering aan een deurwaarder over te maken die zal overgaan tot inning van de in het vonnis bepaalde achterstallen.

Welk was de overeenkomst met het immokantoor, enkel de opdracht tot verhuur of een volledige beheersovereenkomst?

daf
Topic Starter

#3 , 05 okt 2010 20:46

Blijkbaar stond in het vonnis enkel de uitzetting en betaling van achterstallige huursommen. Stond niets in over de waarborg.
Ging om een deposito bij het immokantoor momenteel is de waarborg via de advokaat van het immokantoor in beslag genomen en op een 3de rekening gezet.

Moet nog eens nakijken wat voor een overeenkomst ze getekend hebben zou dit weekend een kopie van de overeenkomst kunnen zien.

Reclame

pompelmoes

#4 , 09 okt 2010 11:51

Ik zou zeker naar de gemeente gaan informeren of ze nog gedomicilieerd staan in je woning. Als ze nog niet verhuisd zijn, vragen dat de wijkagent kan komen vaststellen dat ze niet meer in je woning wonen. kwestie van problemen met hun (eventuele) deurwaarders en nieuwe huurders te vermijden.
Heb net zo'n toestand meegemaakt...

Terug naar “Huren”