Huurder betaald niet op tijd!

prado
Topic Starter

Huurder betaald niet op tijd!

#1 , 22 sep 2010 16:46

Volgens contract moet de huur betaald worden de dag voor dat de maand ingaat.
Het is nu al 4 jaar bezig dat hij ofwel het einde van de volgende maand betaald ofwel wacht hij 3 maand om te betalen.
Ieder maand vraag ik hem achter het geld, en altijd is het van .....volgende week zal ik het in orde brengen.Hij is wel degenlijk van de wet op de hoogte , daar hij ten laatste de laatste dag van de 3 maand betaald.Dus kunnen we er ook niet naar het vredegerecht.
Zo ook voor de tuin te ondrhouden hebben we een contract dat hij per jaar betaald.Op die betalig zijn we bijna 4 maand aan het wachten.
Wie weet hier een oplossing voor?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 22 sep 2010 17:01

En waarom drie maand wachten voor u naar het vredegerecht kan? Achterstal is achterstal. Op zijn slechtst stapt u buiten het vredegerecht met een vonnis waarin een afbetalingsschema, inclusief gerechtelijke intrest, is opgenomen met eraan een onmiddellijke uitvoering door een deurwaarder gekoppeld indien hij de afbetaling niet respecteert.

Begint hij opnieuw achter te lopen, opnieuw vredegerecht maar ditmaal in het verzoekschrift duidelijk vermelden dat de huurder hardleers is gelet op...het vorige geding van amper x tijd terug...

Dat kost wat moeite maar werkt.

Aan de andere kant heb ik gehoord dat je voor amper €150 iemand de huurder met plezier kan laten oppikken om een ritje van een paar uur over veldwegen en dergelijke te maken in de koffer van de wagen. Volgens het nieuws heeft een parlementslid de contactgegevens? :mrgreen: :mrgreen: ( voor de twijfelaars, het is sarcasme...)

Stone

#3 , 22 sep 2010 21:20

Aan de andere kant heb ik gehoord dat je voor amper €150 iemand de huurder met plezier kan laten oppikken om een ritje van een paar uur over veldwegen en dergelijke te maken in de koffer van de wagen. Volgens het nieuws heeft een parlementslid de contactgegevens? :mrgreen: :mrgreen: ( voor de twijfelaars, het is sarcasme...)
Aanzetten tot is dat ook niet strafbaar ???? :lol: :roll: :wink:
Recht bestaat niet , alles is een gunst .........

Reclame

Vandebos

#4 , 22 sep 2010 22:16

Parlementsleden zijn onschendbaar tot deze wordt opgeheven. Ikzelf citeer slechts een nieuwsbericht... 8_)

prado
Topic Starter

#5 , 23 sep 2010 09:21

Bedankt voor de info.
Een paar maand geleden heb ik naar het vredegercht gebeld, en ze zeiden dat ze zolang er niet meer dan 3 maand achterstand was ze niets konden doen.Daarom ging ik daarvan uit.

Terug naar “Huren”