scheiden

willemdezwijger
Topic Starter

scheiden

#1 , 17 sep 2010 08:27

Hello,
mijn vrouw wil van mij scheiden.
Voor we trouwden had ik een bepaald bedrag op mijn spaarboekje staan tijdens ons huwelijk heb ik een erfenis getrokken van mijn tante en ook van mijn vader.
Wij zijn gehuwd zonder huwelijkscontract
Kan ik aanspraak maken op het geld dat toen op mijn spaarboekje stond en op beide erfenissen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 17 sep 2010 12:10

Hetgeen u bezat voor het huwelijk en hetgeen U geërfd heeft , is van U en behoort tot het persoonlijk eigen vermogen. Dit moet U krijgen voor de verdeling gebeurt. Ik begrijp dat de tegenpartij de nodige bewijzen zal vragen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

willemdezwijger
Topic Starter

#3 , 18 sep 2010 09:55

Hetgeen u bezat voor het huwelijk en hetgeen U geërfd heeft , is van U en behoort tot het persoonlijk eigen vermogen. Dit moet U krijgen voor de verdeling gebeurt. Ik begrijp dat de tegenpartij de nodige bewijzen zal vragen.
is een bankuitreksel genoeg?

Reclame

lucgescheiden

#4 , 18 sep 2010 17:42

Hangt er vanaf of je echtegenote daarmede akkoord gaat.

Zoniet zal je ook moeten aantonen dat deze bedragen effectief afkomstig zijn vanuit deze erfenissen.
Evenzo zal je dienen aan te tonen dat de opbrengsten ervan steeds naar de gemeenschap zijn gegaan en
er geen inkomsten, verworven tijdens het huwelijk, werden gebruikt om dit bedrag aan te vullen.
U zal aldus verplicht worden de oorsprong en historie van je eigen vermogen aan te bewijzen,
zoniet worden deze gelden wellicht afgedaan als gemeenschappelijk.
Handige documenten voor Personenrecht

willemdezwijger
Topic Starter

#5 , 18 sep 2010 18:12

U zal aldus verplicht worden de oorsprong en historie van je eigen vermogen aan te bewijzen,

geachte,
hoe kan ik dit bewijzen?

lucgescheiden

#6 , 18 sep 2010 18:16

Door erfenisaktes, en achteréén volgende stortingsbewijzen van de gelden, aangevuld met bankrekening-uittreksels.
Allemaal niet nodig indien u vooreerst een akkoord treft met uw echtgenote...
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”