Beste,
Daarstraks ben ik zo'n beetje opgelicht aan een tankstation. Nu ja, het was mijn eigen fout om niet wat voorzichter te zijn, maar dat verandert niets aan het feit dat ik mij opgelicht voel.
De situatie is zo: Na getankt te hebben aan een tankstation komt een andere automobilist (met Ferrari) zeggen dat hij geen bankkaart heeft, enkel cash. Hij vraagt of ik voor hem kan tanken en hij zal me cash betalen. Natuurlijk vraag ik eerst de cash, waarna ik met mijn bankkaart de pomp activeer. Daarna blijf ik kijken tot meneer het juiste bedrag getankt heeft en wegrijdt. Ok, niets aan de hand.
Tot er vlak daarna een tweede persoon aankomt en hetzelfde vraagt. OK, ik voelde me op dat moment reeds zo'n beetje de redder in nood, te goed voor deze wereld. Trouwens, waarom de eerste persoon helpen en de tweede niet?
Dus, meneer zou slechts voor 20? tanken en gaf me met een knipoog 3? 'fooi'. Ik dacht "ik ga niet weer blijven wachten tot die man gedaan heeft... ziet er betrouwbaar uit, een beetje vertrouwen hebben in de medemens, ik rijd door."
Thuis gekomen blijkt dat hij voor 60? getankt heeft ipv 20?.
Ik besef het, dit is ONGELOOFLIJK DOM VAN MIJ, dus aub geen onnozele reacties. Echter, oplichterij gaat vaak uit van de na?viteit van een potentieel slachtoffer, en dat verandert niets aan het feit dat dit strafbaar is, hoop ik toch?
Het feit dat ik 40? kwijt ben is voor mij geen enkel probleem. Het enige dat ik wil is dat die persoon op zijn plaats gezet wordt, op welke manier dan ook, en hoeveel het ook moge kosten. Uit principe... Ik heb zijn nummerplaat, mijn rekeninguittreksels, en het tankstation stond onder videobewaking. Echter, ik heb het gevoel dat ik bij de politie ga weggelachen worden omdat het 'mijn eigen schuld is' en het maar om 40? gaat.
Suggesties van jullie kant?
(please geen reacties in de aard van 'je had dit moeten doen'. Het is nu voorbij, ik ben dom geweest, en ik wil gewoon weten wat mijn opties zijn)