voila aangemaakt
@ de moderators gelieve om te beginnen hier terug te plaatsen wat door jullie "gewist" is
RR
Wel mijn mening is dat in die zaken waar ik meestal post het woord tegenpartij niet gepast is. Het is iemand waarmee je samen een kind dient op te voeden, samen mee verantwoordelijkheid moet dragen, ... maar ja je haalt het hier zelf aan. Dit is een juridischforum en dan noemen juristen dat het liefst of uit gewoonte "de tegenpartij"Als de poster aangeeft dat er niet te praten valt met tegenpartij (en laten we een kat een kat noemen) ...
het is ook de tegenpartij. Niks zegt dat je met een tegenpartij niet samen kan werken. of je het nu tegenpartij noemt of "andere partij" maakt dan niks uit.Wel mijn mening is dat in die zaken waar ik meestal post het woord tegenpartij niet gepast is. Het is iemand waarmee je samen een kind dient op te voeden, samen mee verantwoordelijkheid moet dragen, ... maar ja je haalt het hier zelf aan. Dit is een juridischforum en dan noemen juristen dat het liefst of uit gewoonte "de tegenpartij"Als de poster aangeeft dat er niet te praten valt met tegenpartij (en laten we een kat een kat noemen) ...
RR
ik versta 100% waarom het advies van een arts weggehaald is, komt nogal "ik lacht er mee" over.Zelf advizeerde ik iemand om als ouders samen naar een kinderarts of arts te gaan. Die zijn minder geneigd om advies te geven iets in de zin van ... ga elk naar een eigen advocaat en voer een juridisch geding.
Die post is weggehaald.
geneeskunde - advocatuur 2 werelden die een zelfde probleem allicht elk op een geeiegende wijze aanpakken
Stel je voor dat moeder en vader samen naar een (kinder)arts gaan en meedelen dat de ouderrelatie emotioneel door begint te wegen en de arts de vader aanspreekt dat de moeder de tegenpartij is en bij zijn standpunt blijft dat ze de tegenpartij is omdat dit zo is en bovendien ook niets uitmaakt
Er werd gevraagd om wat gepost is terug te plaatsen, heb wel wat geduld daar niet van, maar vind het totaal ongepast om adviezen van posters weg te halen om zo een (juridische) stempel door te drukken waar advocaten goed aan verdienen, waar vaders met jonge kinderen vaak het onderspit moeten delvenen bovendien meer dan eens het kind niet uit dat (juridisch)conflict geraakt omdat 1 ouder zich niet kan berusten in een uitspraak
Daar worden kinderen niet beter van !
RR
dat zeg ik ook nergens. Ik zeg enkel dat dit van jouw kant overkomt als "je hebt mss je best niet genoeg gedaan om samen te praten", terwijl je geen enkel benul hebt van ze gedaan hebben". Dat bedoel ik met lachen. Over dokters die lachen zeg ik niks in m'n post.Dat artsen met ouders lachen die relatieproblemen hebben en om hulp komen vragen lijkt me ook twijfelachtig
RR
Mag ik dit lenen?Misschien helpt mijn persoonlijke "JF"leefregel de discussie terug wat vlot te trekken?
Vooraleer ik op een vraag van iemand op dit forum een antwoord verzend, bezin ik mij altijd even op de volgende vragen:
- Heb ik echt geprobeerd om iemand die om hulp vraagt, pragmatische tips te geven om vooruit te geraken. (want daarvoor klopt die mens hier aan)- Maak ik voldoende abstractie van mijn eigen ervaringen. (want die zijn niet persé representatief voor iemand anders)
- En heb ik voldoende aan de drang weerstaan om mijn persoonlijke opinie/mening te ventileren. (Want meningen doen niet echt terzake als iemand hulp vraagt)
Gaat het hier misschien ook over?