Ik ben nu afgestudeerd en wou werken in de bank/verzekeringssector. Stel dat ze een bewijs van goed zedelijk gedrag vragen ... Kan ik vervroegd terug een blanco strafblad krijgen? Ik las ergens dat het na 3Jaar automatisch gewist word ...
Alvast bedankt.
Voor het wissen van je veroordelingen zal je eerherstel moeten aanvragen daar het een correctionele straf is zoek maar eens achter "herstel in eer en rechten":
Dit herstel kan enkel gegeven worden in jouw geval na minstens drie jaar (proefperiode)
aanvraag kan wel ingediend worden een jaar voordat de proefperiode verstrijkt.
Je draait wel op voor de eventuele kosten, maar die zijn er enkel als je bevoorbeeld moet aanwezig zijn bij de zitting die over jou herstel zal handelen dan betaal je voor de oproepingsbrief en zittingskosten, moet je niet voorkomen zal je gewoon je aanvraag (aangetekende zending) moeten betalen en kom je er met €5,80 (huidig tarief voor aangetekende zending) vanaf. Je dossier zal dan verwerkt worden over een termijn van minstens 6 maanden, bezoekje van de wijkagent of je kan zijn dat je hem moet opzoeken als hij/zij briefje gedeponeerd heeft in jouw brievenbus hierna wordt het PV overgemaakt aan de PdK en dan beslist het Hof van Beroep en krijg je een brief in de bus met de uitslag van je vonnis, als je het vonnis wil inkijken kan dit op de Griffie.
In a nutshell