#1 , 08 jul 2010 10:47
hallo , ik heb een belangrijke vraag . Mijn eerste man heeft in 1980 een erg zwaar verkeersongeval gehad op weg naar zijn werk . In 1988 heeft hij zelfmoord gepleegd door de gevolgen ervan . Ik was pas 20 jaar en heb nooit van iemand iets gehoord , nu 22 jaar later heb ik brieven van het fonds van arbeidsongevallen gehad die ze mij toen aangetekend hadden moeten sturen . Ik ben een tweede keer getrouwd geweest en mijn tweede ex man is nu 5 jaar overleden , ik krijg van ethias een overlevingspensioen voor de jaren dat we getrouwd zijn geweest , hij werkte aan de stad aalst . Nu door ziekte kan ik niet meer werken en na veel gezocht te hebben krijg ik opeens een pensioen van mijn eerste man bijna 1000 euro per maand , hij is maar 30 jaar oud geworden en heeft maar 4 jaar egwerkt en toch is dit pensioen op een hele loopbaan berekend . Nu van Gent mocht ik de twee pensioenen cumuleren na een paar maand niet meer en zou ik aan ethias moeten verzaken . Naar het schijnt betsaat er een wet die de cumulatie toe laat als een van de twee pensioenen van een arbeidsongeval is , klopt dit ? mag ik de twee pensioenen cumuleren of niet ? groetjes patricia