Bijzondere schoolkosten

snoopy
Topic Starter

Bijzondere schoolkosten

#1 , 05 sep 2006 12:16

Wat verstaat men onder bijzondere schoolkosten , weet iemand hier een definitie van ,

Dochter gaar naar een kapperschool , dus voor haar materiaal moet ik 800 euro ophoesten ,

mag ik mijn ex 400 euro terugvorderen ?
alsook de helft van de boeken enz....?

graag spoedig antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 05 sep 2006 13:19

U kan de helft van de kosten terugvorderen MITS het in uw vonnis/EOT staat vermeld EN de uitgaven verantwoord zijn.

snoopy
Topic Starter

#3 , 05 sep 2006 13:32

Op mijn eot staat gewoon op :
de heer x staat verder in voor de helft van uitzonderlijke medische (dit wil zeggen de kosten die de kosten van huisarts overstijgen) en de buitengewone schoolkosten, mits voorafgaand overleg tussen partijen voor de rest staat er niks op vermeld

groetjes

Reclame

Borniet

#4 , 07 sep 2006 07:43

Ik denk wel dat dit uitzonderlijke kosten zijn, maar is er dan ook gezamelijk (in overleg) beslist dat ze naar de kappersschool mag gaan. Ik vrees dat je dit best in overleg met je ex bespreekt, en een bijdrage vraagt, anders rest je niet veel anders om een rechtszaak aan te spannen, en is dan het sop de kolen nog wel waard?

Voor meer info of steun, kom gerust eens langs www.v-echtscheiding.be
http://www.v-echtscheiding.be

snoopy
Topic Starter

#5 , 07 sep 2006 09:47

Dit werd idd samen overlegd.
Bedankt voor de informatie.

groetjes

Terug naar “Echtscheiding”