"Wet bescherming persoonsgegevens" in Nederland?

Thoreau01
Topic Starter

"Wet bescherming persoonsgegevens" in Nederland?

#1 , 07 feb 2010 14:23

Beste,

Ik heb een Belgisch bedrijfje en mijn doelgroep bestaat voor 50% uit Nederlanders. Momenteel verwerk ik de gegevens van mijn klanten volgens de Belgische reglementering bescherming persoonsgegevens. In Nederland gaan ze hier verder in dan de Belgische reglementering. Nu vroeg ik mij af als ik mij ook in regel moet stellen met de Nederlandse wetgeving of als de Belgische voldoende is?

PS: Ik heb ook een .nl website adres waaronder ik mijn diensten aanbied. Misschien dat dit van belang is...

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 07 feb 2010 14:48

De maatschappelijke zetel van het bedrijf is in België? De server van de website idem?

Thoreau01
Topic Starter

#3 , 07 feb 2010 15:15

Beste Vandebos,

De maatschappelijke zetel is in België met een Belgische BTW-nummer.

Het bedrijf waar ik mijn website host is ook Belgisch. Alleen de Registrar is in Nederland gelegen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 feb 2010 19:24

In principe is het uw maatschappelijke zetel - die bepalend is - de verantwoordelijke uitgever.
In Nederland kennen ze de cascade-verantwoordelijkheid niet.
vb de verspreider(in bus) van folder - bedeler -(aan verspreider) - drukker - schrijver - VERANTWOORDELIJKE uitgever -
Men start bij een en kan verantwoordelijkheid doorschuiven naar V.U.
In Nederland moet men uitdrukkelijke toestemming hebben om ook aan firma's reclame via internet te bezorgen.
In België volstaat dat men kan uitschrijven.

Terug naar “Privacy-bescherming”