BEN IK AANSPRAKELIJK VOOR DE SCHULDEN VAN MIJN OUDERS

Bellabeer
Topic Starter

BEN IK AANSPRAKELIJK VOOR DE SCHULDEN VAN MIJN OUDERS

#1 , 06 feb 2010 10:20

Mijn ouders hebben enorme schulden gemaakt en zijn naar het buitenland gegaan. Ik maak me grote zorgen aangezien ik niet weet of ik aansprakelijk kan gesteld worden voor hun schulden? Kan ik hiervoor opdraaien. Ik heb daar toch niets mee te maken.Wie kan me hel :cry: pen???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 feb 2010 10:37

U moet die schulden niet betalen.

Als uw ouders sterven kan u de nalatenschap verwerpen en hebt u met die schulden ook niets te maken.

scorpioen

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 06 feb 2010 10:37

Mijn ouders hebben enorme schulden gemaakt en zijn naar het buitenland gegaan. Ik maak me grote zorgen aangezien ik niet weet of ik aansprakelijk kan gesteld worden voor hun schulden? Kan ik hiervoor opdraaien. Ik heb daar toch niets mee te maken.Wie kan me hel :cry: pen???
U bent niet aansprakelijk. Later wel erfenis verwerpen als er dan nog schulden zijn.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

ronnyber

#4 , 28 feb 2010 10:42

Als er twijfels zijn over wel of geen schulden, kan dat ergens opgevraagd worden ? Neem nu dat er later nog een huis te erven is maar er zijn ook nog schulden af te betalen. met de verkoop van het huis kunnen de schulden misschien toch nog afbetaald worden en blijft er nog iets over om te erven.

Rebel-with-a-cause

#5 , 28 feb 2010 11:44

Als er twijfels zijn over wel of geen schulden, kan dat ergens opgevraagd worden ? Neem nu dat er later nog een huis te erven is maar er zijn ook nog schulden af te betalen. met de verkoop van het huis kunnen de schulden misschien toch nog afbetaald worden en blijft er nog iets over om te erven.
Op de site van de notarissen vind je onder meer deze informatie daaromtrent.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”