De wet zegt op dit moment dat de vader automatisch voogd wordt bij overlijden van de moeder . Je kan een andere voogd vragen maar daar maar moet ik voor naar de rechtbank gaan en al met bezwared materiaal afkomen waarom ik hem niet als voogd wil voor mijn nalatenschap .
Maar daar heb ik door mijn ziekte geen tijd en energie meer voor . met een beetje geluk heb ik max nog een jaar te leven ....
De belgische wetgeving is zo absurd niet te geloven !
Je gaat van iemand scheiden omwille van bepaalde redenen en dan kom je nog voor een voldongen feit te staan .
Weet je wat de notaris mij adviseerde ? Zovlug mogelijk hertrouwen dan heeft hij op niets recht !
Maar ja , denk niet echt dat de man die mij nu nog gaat willen mij heel graag zou moeten zien

denk niet dat ze staan springen voor een terminale vrouw ...
Ik denk inderdaad Maureen dat het beste is om zoveel mogelijk op de kinderen hun naam te zetten .
Een geluk ik heb geen huis ! Het heeft 3 jaar geduurd voor ik gescheiden raakte , meneer was met niets akkoord . In februari 2009 was de scheiding rond en stond juist op het punt om een huis te kopen toen ik in april ziek werd . Want ook hier had hij het recht op de inomsten van het huurgeld als het verhuurd wordt of hij mocht er zelfs gaan inwonen tot de kinderen 18 jaar zijn ... begrijpen wie begrijpen kan .
Alvast bedankt om te antwoorden want soms zie ik het eerlijk gezegd niet echt meer zitten ....
Groetjes