Hallo allemaal,
Een korte uitleg van mijn probleem:
Twee jaar geleden heb ik zelf mijn ontslag ingediend bij mijn toenmalige werkgever. Destijds ontving ik ecocheques die nog geldig zijn tot 25/09/2025, dus nog een klein jaar te gebruiken.
Onlangs wilde ik deze cheques gebruiken, maar ik ontdekte dat mijn fysieke kaart vervallen is. Dit is een kaart van Monizze, en volgens hun klantendienst moet een aanvraag voor een nieuwe kaart altijd verlopen via de partij die de kaart oorspronkelijk heeft aangevraagd, zijnde mijn ex-werkgever.
Ik heb mijn voormalige werkgever hierover benaderd, maar zij weigeren een nieuwe kaart voor mij aan te vragen, met als reden dat ik al twee jaar niet meer in dienst ben.
Dit voelt natuurlijk niet prettig, aangezien het geld is waar ik recht op heb en waarvan ik de cheques nog steeds geldig zijn. Ik voel me dus ontzegd in mijn rechtmatig verdiende verloning door mijn ex-werkgever.
Er staat hierover niets concreets in mijn arbeidsovereenkomst, en ik kan ook niet meteen duidelijke informatie vinden op internet.
Graag zou ik via dit forum wat advies willen inwinnen, zodat ik een goed onderbouwd antwoord kan opstellen richting mijn ex-werkgever.
Alvast bedankt voor jullie hulp!