Beste.
Ik huur een garagebox sinds 08/2021. Bovenop de huurprijs werd steeds een provisiekost van €5/maand geheven. Bij het contract waren algemene voorwaarden waarin duidelijk staat vermeld dat na elk boekjaar er een afrekening algmene delen zal komen. Tot nu toe heb ik nog nooit een afrekening algemene delen ontvangen. Heb de verhuurder hierop aangesproken en gevraagd wat de reële kost is van de algemene delen voor deze box. Zijn antwoord was klaar en duidelijk: voor boekjaar 2023-2024 = €12,66.
Hij heeft mij een terugbetaling gedaan voor dit boekjaar.(€60 - €12,66)
Ik heb gevraagd via mail of de boekjaren 2021-2022 en 2022-2023 ook kunnen herzien worden, want hier was ook reeds een bedrag van €60/jaar op betaald.
Kreeg prompt een mail terug dat hij de garagebox éénzijdig opzegt en ik het pand moet vrijgeven ten laatste op 30/11/2024.
Van een teruggave van beide boekjaren geen sprake.
Aangezien inhouding provisiekost door mijzelf, geen afbreuk doet aan een weigering van betaling huurgelden, heb ik sinds 08/2024 geen provisie a rato €5 meer gestort.(Dit na samenspraak met advocaat Huurdersbond Waasland)
Nu herinnering mail gekregen dat ik de beide maanden provisie moet betalen.
Denk dat de rollen hier omgekeerd moeten zijn en dat ik nog meer dan €10 moet ontvangen van de verhuurder omdat deze mij nooit een afrekenings nota gestuurd heeft en rustig de €60 in zijn zak heeft bewaard, daar waar de reële kost minder was dan het vooruit betaalde bedrag.
Kan ik een herinnering betaling sturen naar de verhuurder? Wat als deze niet reageert? Graag uw advies. GRTS.