Personenbelasting code 1106

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
jonjonjon
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Personenbelasting code 1106

#1 , 10 okt 2024 13:26

Ik ben eigenaar een onroerend goed dat niet mijn domicilie of "eigen woning" is en dat niet verhuurd wordt. Het is mijn eigen tweede verblijf aan de kust. Naast de gebruikelijke onroerende voorheffing betaal ik ook nog de taksen tweede verblijf voor de kuststad EN de provincie.
Ik heb begrepen dat ik het KI van dit goed tevens moet vermelden onder code 1106 van de aangifte personenbelasting. Zal dit betekenen dat ik dan ook nog eens extra personenbelasting zal moeten betalen?

Bedankt.

Thomas Morus

#2 , 10 okt 2024 18:27

Helaas wordt dat bij uw andere inkomsten geteld en samen belast.
Wordt ook geïndexeerd en nog eens verhoogd met 40 percent.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

basejumper

#3 , 10 okt 2024 18:43

Inderdaad : uw belastbaar onroerend inkomen is gelijk aan het KI x indexatiecoëfficient (actueel 2,1763) x 1,4.
Weet wel dat u uw onroerende inkomsten kan neutraliseren indien u onroerende intresten betaalt : dus intresten van kredieten die werden aangegaan voor aankoop of renovatie. Indien u dus nog verbouwingen/renovatie/isolatiewerkzaamheden voorziet aan uw woning of tweede verblijf kan u dat beter financieren dan eigen middelen te gebruiken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

jonjonjon
Topic Starter

#4 , 10 okt 2024 18:45

Bedankt de snelle reacties.

Terug naar “Stel een vraag”