Wijzigen bankkantoor binnen dezelfde bank

Woh
Topic Starter

Wijzigen bankkantoor binnen dezelfde bank

#1 , 01 jul 2024 17:04

Ik ben als Axa klant overgezet naar Crelan. Het Crelan kantoor waar ik nu toe behoort, ligt te ver van mijn woonplaats. Ik wil dus van kantoor veranderen. Dat blijkt niet mogelijk omdat er momenteel velen met mij hetzelfde willen. De Axa kantoren verzetten zich tegen het feit dat teveel mensen van kantoor willen veranderen.
Mag een bank dit zomaar weigeren?

bosprocureur

#2 , 01 jul 2024 17:11

Ik denk dat de bank dat inderdaad zomaar mag beslissen.

Trouwens, u mag ook altijd zelf van bank wisselen :)

Woh
Topic Starter

#3 , 01 jul 2024 17:31

@bosprocureur
Straf! Maar veelzeggend over de klantvriendelijkheid in dat geval.

Reclame

Woh
Topic Starter

#4 , 01 jul 2024 17:33

@bosprocureur
Straf! Maar veelzeggend over de klantvriendelijkheid in dat geval.
Wisselen van bank is net iets complexer met beleggingsportefeuille, helaas.

Jo23
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 jul 2024 17:42

Klopt niet echt, is zeer makkelijk maar veel mensen weten dit niet en blijven hangen bij een bank met hoge kosten of slechte service.

https://febelfin.be/nl/diensten/van-bank-veranderen

Op de site van spaargids.be kan u een vergelijking vinden met de kosten en het aanbod van zichtrekeningen.
Ook Testaankoop publiceert regelmatig een vergelijking met de kosten en de service die banken inderdaad steeds minder aanbieden. U moet niet blijven betalen voor gebakken lucht, gewoon uw huiswerk maken en klant worden bij een bank die wel concurrentiele tarieven heeft en toch service biedt.

wanton

#6 , 02 jul 2024 20:37

Punt van afspraak tussen de twee banken bij overname?
Crelan gaat zeggen te veel te hebben betaald als zoveel klanten weggaan!!??
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

LennieK
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 nov 2024 13:18

Dat zal waarschijnlijk een interne afspraak zijn voor x-aantal maanden. Grote kans dat je dit binnen een half jaar wel perfect zal kunnen

basejumper

#8 , 27 nov 2024 15:57

In bijna alle gevallen gaat dit om zelfstandige zakenkantoren die een bankagentschap uitbaten. Bij de overdracht hebben zij voor die klanten 'betaald' aan de overlaten. Die onmiddellijk terug afstaan is dus verlieslatend.
Tegelijk heb je vandaag dat fysieke kantoor niet meer nodig voor courante betalingen en geldafdalingen. En zoals gezegd, als u daar echt op staat zal dat ook wel gebeuren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”