Goeiedag allen,
Alvast bedankt om naar mijn verhaal te luisteren.
8 maanden geleden een huis gekocht en vanaf dag 1 duiken de problemen maar verder op. Het heeft mij ondertussen gekraakt met een depressie als gevolg.
Grootste fout van mijn leven en enorm veel spijt.
Huis dateert van 2000 en ik en partner en 3 kleine kids zijn in betreffend huis woonachtig.
Al van bij het begin ongedierteplaag in onze muren. Talloze euros gespendeerd aan een firma die het probleem niet opgelost krijgt.
Pelletkachel die vanaf het begin defect was terwijl er ons werd gezegd dat hij perfect werkte. Enorm koud gehad tijdens deze "zachte" winter. Kachel is ondertussen al wel gemaakt, zo een 600 euro kosten.
Tijdens eerste bezichtiging een vochtschade plek opgemerkt, dit was zogezegd opgelost. 1 maand later en de saltpeper breide uit waardoor er nu een barstlijn in het plafond zit.
Vochtplekken in de kinderkamer, dakwerker is reeds langsgeweest en heeft enkele pannen hersteld, echter de vochtplek is er nog steeds.
Optrekkend vocht in muren bijbouw wat resulteert in schimmel.
Terrasklinkers die na enkele maanden fel zijn ingezakt, oorzaak onbekend.
Aircos die niet werken en in de slaapkamer voor wateroverlast hebben gezorgd door kapotte leiding.
EPC vermelde dat de aircos konden verwarmen, wat in realiteit niet het geval was.
Garagepoort motor die het na 2 weken liet afweten, nu moeten wij garagepoort handmatig openen en sluiten.
Volgens vochtbestrijding firma op elke plafond in slaapkamer restanten van weggeveegde schimmel, woning heeft ook een hoge LV.
Ingebouwdzwembad waarbij waterpomp kapot is en vandaag de filterpomp de geest heeft begeven.
Ingezakte rioolbuis waardoor de toilet beneden sinds dag 1 niet meer te gebruiken is. WC badkamer bleef doorlopen, probleem intussen opgelost.
Bamboe dat is komen opduiken in de tuin wat ons niet was opgevallen bij bezichtigingen.
Via buurman te horen krijgen dat de woning een snelbouw in staal is geweest. Erg goedkoop materiaal gebruikt om te bouwen.
Bij zware regen druppelt het binnen via koepel.
Afvoerbuis van keuken die in kruipruimte regelmatig lost met water als gevolg.
En wellicht nog zaken vergeten.
Een nachtmerrie die ik mijn grootste vijand niet toe wens. Ik zit al met het idee in het hoofd om de boel terug te verkopen. Al wil niemand anders met deze miserie opzadelen. Financiële verlies zal ook niet te overzien zijn.
Kortom, ik ben radeloos.