De eigenaar van het appartement dat ik huur heeft me in december 2023 telefonisch geinformeerd dat hij het appartement zou verkopen (geen aangetekende brief). Op 17 mei 2024 huurde ik het appartement 3 jaar en nooit schriftelijk opzeg gekregen. Nu woon ik er nog altijd (05 juni) dus veronderstel ik dat het automatisch verlengd is>
Ik heb sinds zijn telefoon maar 3 bezoeken gehad van potentiele kopers (via kantoor) maar het geraakt niet verkocht. Als het kantoor mij contacteerde om het appartement te bezoeken was ik er altijd present. Op vraag van het kantoor heb ik ook zelf foto's genomen die ze dan op het internet plaatsten. Daar er niet veel kopers geinteresseerd waren is het kantoor op afspraak nog foto's komen nemen.
Het appartement is heel goed onderhouden (heeft het kantoor ook gezegd) en vrij nieuw maar het is gelegen in een afgelegen, klein dorp en de prijs is te hoog (volgens mij). Ook is de terras in het noorden dus niet veel geen zon.
Het kantoor mij maandag gecontacteerd om een visite van een potentiele koper te regelen op donderdag (morgen) maar ik heb een medische afspraak dus gaat dit niet op die dag en uur. En vrijdagmorgen vertrek ik voor het weekend naar de kust.
Nu heeft het kantoor mij een agressieve boodschap gelaten dat ze aandringen dat ik aanwezig ben op de dag en uur dat zij voorstellen en dat de eigenaar echt heel kwaad is. En dat ze een sleutel zullen eisen zodat ze er binnen kunnen zonder dat ik er ben. Is dat legaal?
Ik weet dat de eigenaar dit appartement zo vlug mogelijk wil verkopen. Hij dacht dat het al verkocht zou zijn en ik vermoed dat hij boos is dat er niet veel geinteresseerden zijn.