wat met AV leden die de werking van het bestuur tegenwerken

[email protected]
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

wat met AV leden die de werking van het bestuur tegenwerken

#1 , 30 mei 2024 12:30

Beste,

Mijn vraag de volgende: Nergens lijkt er me in de wetgeving van de vzw iets te staan om al dan niet AV leden te wraken. De AV bestaat in dit geval uit 6 personen waaronder ik. Kan ik, als voorzitter van deze vzw een nieuwe vzw oprichten met andere betrokken personen die de dag van vandaag wel de club willen redden en zorgen dat de zaken er beter op worden en de leden laten inschrijven voor het volgende seizoen op deze nieuwe vzw? De jaarrekening van de huidige vzw is licht positief.

Alvast bedankt

Mvg

Franciscus

#2 , 31 mei 2024 19:59

Bij mijn weten niet.
Hier eens lezen:
https://www.vsdc.be/nl/home

Evi (Odos)
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website Facebook Twitter

#3 , 01 jun 2024 09:38

Je kan altijd leden uitsluiten. Of zorgen dat ze volgend seizoen geen lid meer kunnen worden. Is dat niet minder omslachtig dan een vzw ontbinden en een nieuwe oprichten?
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Reclame

Thomas_A

#4 , 01 jun 2024 11:39

Niemand zal u tegenhouden om een nieuwe vzw op te richten met een deel van de bestaande leden.

Hou er natuurlijk wel rekening mee dat de activa (bankrekeningen, goederen) en bestaande overeenkomsten (huur, contracten) van de oude vzw blijven.

Ja, ook als u met de meerderheid van de leden zou overstappen.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”