fietsenstalling

Dacar9970
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

fietsenstalling

#1 , 23 mei 2024 11:25

wij stellen vast als VME, dat er fietsen in fietsenbergingen en aan de ingang van het dcomplex staan, die niet meer gebruikt worden.
Alle bewoners weden door ons ingbelicht om hun fiets te voorzien van een label, door ons geleverd.

Ze hebben tijd tot einde juni om dit te doen.
Kunnen wij de fietsen die niet voorzien zijn van een label verwijderen ?

Franciscus

#2 , 23 mei 2024 11:55

Dat mag inderdaad.
hier eens lezen zijn al verschillende topics over geweest.
viewtopic.php?t=72470
viewtopic.php?t=82547
en geef in verwijderen fiets een 5 à 7 Topics
Ook eens lezen
https://www.antwerpen.be/info/52d505233 ... de-fietsen

In de VME die ik ken spreken die af na fietsen gelabeld te hebben met de wijkinspecteur.
Stad zorgde dan voor het ophalen.

LYNX XX

#3 , 23 mei 2024 12:24

Als de fietsenstallingen gemeenschappelijk zijn, zou ik toch oppassen met het verwijderen. Eigenaars/huurders wie kan hun opleggen hoe lang die fiets daar mag staan ?
Indien voor het gebouw of ingang : volg ik Franciscus.
Maar een fietsenstalling in een VME is toch over het algemeen afgesloten, dus normaal fietsen van bewoners.
En wie is bevoegd om wet op te leggen hoe lang die fietsen daar mogen staan zonder gebruik. Gemeenschappelijke fietsenstallingen behoren ook tot de gemeenschappelijke kosten. Indien iedereen daarin mee betaalt, heeft men ook het recht op gebruik.
En indien er vreemde (??) fietsen zouden staan, dan is de beveiliging van de gemeenschappelijke delen niet in orde.
En van andermans eigendom moet men afblijven. Wie heeft het recht op controle van die fietsen ?

Reclame

mava105

#4 , 23 mei 2024 12:45

Waarschijnlijk heeft de TS het hier over fietsen van bewoners die NIET MEER in het gebouw wonen, en hun oude fiets gewoon achterlaten. Die mogen natuurlijk wel verwijderd worden.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”