Omzeiling vonnis

NatHey
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Omzeiling vonnis

#1 , 12 dec 2023 20:07

Mijn dochter van 13 heeft sinds enkele weken een beugel die uiteraard veel kost. Ik deel de kosten met mijn ex. Enkel in ons vonnis staat dat dit door 2 wordt gedeeld na aftrek van eventuele tussenkomst van een ziekenfonds en eventuele aanvullende verzekeringen.
Normaal stuurt mijn ex altijd netjes de factuur van en hoeveel we elk moeten betalen echter nu trekt ze screenshots van de bedragen die ze moest betalen en terug ontvangen heeft. Niks officieel dus.

Wij vermoeden omdat er in het verleden over financiële middelen ook al ruzie is geweest en omdat ze geen concrete factuur voorlegt dat ze nog een aanvullende verzekering van Solidaris heeft die tussenkomt. Enkel heeft ze dit niet gezegd tegen ons en weten we ook niet hoe we dit kunnen bewijzen. In het vonnis staat dat alle aanvullende verzekeringen moeten worden afgetrokken maar als zij er 1 heeft waar wij niets van weten kan ze dit toch omzeilen? Hoe bewijs je zoiets?

GeorgBecker
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jan 2024 22:52

Spijtig genoeg gewoon niet... EOTs in Belgie zijn een ramp en zijn te belachelijk voor woorden. Er kan ZO gemakkelijk gesjoemeld worden met bijzondere kosten.

Je kan weigeren ze te betalen zonder de eigenlijke factuur en bewijs van terugbetaling van de ziekenkas.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”