School en oudste zoon

Darknatje123
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

School en oudste zoon

#1 , 09 okt 2023 00:36

Omdat ik er niets van weet en mijn advocate die mij vroeger geholpen heeft bij de scheiding enz. blijkbaar niet meer werkt probeer ik het via hier.
Het vonnis luid dat mijn ex iedere maand mij moet via mail op de hoogte houden hoe het gaat met de kids, punten en etc. nu heb ik van mijn oudste zoon die ondertussen 21 is van vorig schooljaar geen enkele punten gezien. In juni mailde ze me dat hij in augustus herexamens had en dus nog geen punten kon doorgeven. In september mailde ze me met veel bla bla bla. Ik vroeg haar hoe heeft ..... de examens door staan antwoordde ze mij, hij heeft ze niet meegedaan hij neemt ze mee naar volgend academiejaar dus nog geen punten klopt dit of houd ze mij aan het lijntje voor haar allimentatie geld verder te krijgen.

Jo23
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 okt 2023 10:07

Klopt niet, als u weet welke opleiding uw zoon volgt kan u op de website nakijken hoe de resultaten van die onderwijsinstelling worden meegedeeld.

Normaal gezien zit iemand van 21 jaar al enkele jaren in het hoger onderwijs. Daar verloopt dit al jaren volledig digitaal, elke student kan inloggen in zijn studievoortgangdossier, kan daar de resultaten downloaden en opslaan en kan indien van toepassing daar ook digitaal inschrijven voor herexamens. Na elke examenperiode wordt dit dossier verder aangevuld. Men kan daar ook zien hoe het zit met studiekrediet. Indien de studieresultaten slecht zijn of het studiekrediet is onvoldoende wordt men geweigerd om de opleiding verder te zetten.

https://www.kuleuven.be/onderwijs/stude ... resultaten

https://www.kuleuven.be/onderwijs/stude ... %20krijgen.

Misschien best via aangetekend schrijven met ontvangstmelding verwijzen naar de afspraak in het vonnis en vragen om alle resultaten van het voorbije jaar te ontvangen, gezien uit uw post (vonnis) blijkt dat de betaling van de alimentatie gekoppeld is aan deze info.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”