Mag ik als klant bewijs vragen van bestelde onderdelen

kdb1820
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mag ik als klant bewijs vragen van bestelde onderdelen

#1 , 24 sep 2023 14:07

Beste,

Ik ben onlangs naar mijn garage geweest omdat ik problemen met mijn motor heb alle lichten werkten niet meer.
De technieker is hier nu al 4 weken mee bezig en heeft al ondertussen vele onderdelen besteld maar vind nog steeds het probleem niet.
Na week 2 verneem ik dat zij niet meer het merk verkopen waar ik mee rij en ze uitsluitend mensen helpen die nog lopende garantie hebben.
Ik val daar niet onder mij is al 7 jaar oud.
Persoonlijk heb ik het gevoel dat ze er niet veel werk meer willen insteken en hebben al laten uitschijnen dat ze er niet echt zin in hebben om er nog iets aan te doen en ik hem terug moet komen halen.
Wat niet het probleem is en ik ben bereid om de uren en de stukken te betalen.
Alleen is mijn vraag kan ik bewijs van bestelling en ontvangst bij hun vragen want er is geen garantie dat ze stukken bij bestellen en dit niet effectief doen om de prijs op te drijven en met resultaat dat ik nog steeds niet mobiel ben en ergens anders nogmaals moet betalen.
kan iemand dit verduidelijken aub?

bullgod
Berichten: 427
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 sep 2023 13:31

geschillen met garage vallen onder rechtsbijstand autoverzekering.
Prietpraat is des duivels oorkussen.

Sirkii
Berichten: 5623

#3 , 25 sep 2023 14:04

geschillen met garage vallen onder rechtsbijstand autoverzekering.
Enkel als je de optie “contractuele geschillen” genomen hebt.

Reclame

Franciscus
Berichten: 39080
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 sep 2023 20:27

Factuur moet gespecificeerd zijn.
Mijn factuur inzake groot nazicht was dat zeer duidelijk alle uren en stukken waren afzonderlijk vermeld.

Terug naar “Consumenten Koop”