Reclame op bedrijfswagen

tennisdude2
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Reclame op bedrijfswagen

#1 , 31 aug 2023 09:27

Kan je werkgever je verplichten om verschillende stickers op je bedrijfswagen te laten plaatsen?

De bedrijfswagen is integraal deel van het loonpakket (niet nodig voor de functie) + er is geen car policy beschikbaar bij het opmaken van het arbeidscontract (en daarna is er geen car policy geöfficialliseerd/afgetekend door de werknemer).

Thomas_A

#2 , 01 sep 2023 21:44

De werkgever kan een eenzijdige wijziging aan de car policy doen is het geval deze wijziging “bijkomstig” is.

Aanpassing van de beschikbare merken valt hier bijvoorbeeld onder. Ik vermoed dat het aanbrengen van belettering daarom ook kan.

Car policy kan ook worden ingevoerd via het arbeidsreglement. Als er een akkoord is met de syndicale afvaardiging is uw handtekening niet nodig.

lukasi

#3 , 02 sep 2023 08:35

Bedrijfswagen ... met reclame van de zaak.
Waarom zou het bedrijf dit niet mogen gebruiken als reclamebord voor de zaak?
Dit zorgt ervoor dat JIJ nog werk hebt.

Eerlijk gezegd, met die ingesteldheid zou je van mij mogen vertrekken.
JIJ vertegenwoordigt het bedrijf en dat mag toch getoond worden of niet ?

Reclame

Sirkii

#4 , 03 sep 2023 04:40

VAA betaal van zodra je privékilometers mag doen (woon-werk is ook privé). Als je werkcontractt (policy) niet expliciet in een anonieme wagen voorziet kan de werkgever stickeren. Dit wijzigt niets aan je VAA. Hoogstens is het “vervelend” dat iedereen nu ziet dat je de wagen niet zelf gekocht hebt.

lukasi

#5 , 03 sep 2023 09:20

Correctie
Op mijn wagen staat OOK reclame, heb wagen zelf aangekocht, betaald.

mava105

#6 , 03 sep 2023 09:48

Zo was er eens een nieuwe collega in in bedrijf. Op de avond van zijn eerste werkdag gaf hij een drink in het bedrijfscafé. Hij had die namiddag al de sleutezls van zijn nieuwe bedrijfswagen ontvangen. (zonder reclame) Nu hadden een paar collega's een paar grote reclamestickers vastgekregen, en we konden hem wijsmaken dat hij die zelf moest opkleven. De volgende morgen stond hij op de parking met zijn nieuwe wagen, volgeplakt met reklamestickers. Hij heeft ze meer dan één maand laten hangen. Er zijn zelfs foto's ib het bedrijfsblad gepubliceerd.

jef007

#7 , 03 sep 2023 11:03

tja, lusten en lasten......

bosprocureur

#8 , 03 sep 2023 13:03

😀. Hij heeft ze meer dan één maand laten hangen. Er zijn zelfs foto's ib het bedrijfsblad gepubliceerd.
Typisch voor de bedrijfscultuur.

Je thuis is waar je St***** staat

LennieK

#9 , 07 sep 2023 12:08

Het bedrijf waar mijn man werkt laat bepaalde werknemers expliciet NIET toe om stickers of dergelijke op hun wagen te kleven die verwijzen naar het bedrijf. Dit in kader van preventie van tiger-kidnapping.

Dus ik kan me in sommige gevallen wel inbeelden dat werknemers voorzichtig omgaan met het delen van deze info via hun wagen...

Terug naar “Andere”