Even schetsen:
Enkele jaren geleden nam ik een abonnement op een "snelheids-app" voor gebruik in de auto.
Maandelijkse kost waarvoor ik mijn creditcard koppelde.
App heb ik nu al meer dan 1.5 niet meer gebruikt.
Bij wisselen nieuwe telefoon niet meer geinstalleerd en eigenlijk totaal vergeten dat ik daarvoor nog betaalde.
Nu kreeg ik maandag een mail van deze firma dat ik een betalingsachterstand had:
Mijn abo werd stopgezet en dossier ging naar incasso met bijkomende kosten.
Ik had ondertussen een nieuwe creditcard gekregen (oude vervallen) en blijkbaar werd de betaling 2 maanden niet meer afgehouden.
100% mijn onoplettendheid, dus neem alle schuld op mij.
Ik heb asap mijn kaart "ververst" op hun website, achterstand is dus betaald.
Gisteren, na 3 dagen proberen, eindelijk binnengeraakt op hun telefoonnummer en de dame kon me bevestigen dat alles betaald was.
Echter over de mogelijk bijkomende kosten incasso kon ze niets zeggen.
Dit vind ik toch sterk.
Bij de eerste melding (welke onmiddellijk is betaald) direct zwaaien met kosten die misschien hoger gaan liggen dan het openstaande saldo 2x 7,99euro.
Kan dit?