op 11/7/2022 word ik het slachtoffer van zware verkeersagressie, de beelden (en dreigementen) spreken voor zich (hoogtepunten staan in de omschrijving van YT);
https://www.youtube.com/watch?v=fmzdIjX59C4
de persoon achtervolgt mij uiteindelijk tot op het politiebureau om daar nog verbaal agressief te doen tegenover mijn persoon in het bijzijn van anderen.
op die moment zelf kan ik de dashcambeelden niet aan de agente laten zien omdat ik ergens toch voor mijn eigen veiligheid vrees.
de agente vraagt om de beelden later op de dag door te sturen via mail.
ik stuur de mail een kleine 3u later met de link naar het filmpje (dat verborgen staat op dat moment) EN met expliciete vraag om als nog klacht in te dienen tegen de bestuurder van het voertuig.
ik hoor niks terug gedurende 3 weken
na 3 weken stuur ik via het E-loket van de politie nogmaals een bericht EN met de zelfde expliciete vraag dat ik nog steeds klacht wens in te dienen tegen de bestuurder van het voertuig.
zoals ge kunt raden, geen antwoord . . .
(van beiden heb ik de nodige bewijzen)
na iets meer als 8 maand te wachten op een antwoord van de politie of parket zet ik de beelden openbaar op sociale media met de hoop dat iemand de bestuurder herkent (zoals veel mensen doen als ze "nadeel" lijden door de acties van een ander persoon).
niemand kent blijkbaar de persoon, maar toch kreeg ik gisteren dat ik op verhoor moet komen wegens "schending van het portretrecht" ook al viseer ik niemand specifiek of houd ik de persoon in beeld, hij maakt zijn eigen kenbaar door uit te stappen en word onmiddellijk op de hoogte gesteld dat hij word gefilmd.
op dit moment weet ik niet van wie de klacht komt of dat het bv rechtstreeks van het parket uitkomt.
ik weet dat de politie ook maar hun werk doet ( *kuch* ), maar tot hoever klopt dat wel dat ik het "portretrecht" zou hebben geschonden?
verhaal is ondertussen ook weer opgepakt door de normale media . . .