leasewagen

Sloeber53
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

leasewagen

#1 , 22 mar 2023 18:00

tijdje geleden was mijn leasewagen kontrakt teneinde dus moest de wagen terug ingeleverd worden,omdat de inleverplaats nogal ver was en ik geen vervoer had om terug te keren besloot ik om de wagen met transport te laten ophalen en naar de inleverplaats te brengen.
omdat ik toch niet helemaal gerust was in het transport, besloot ik om een documentje te maken,waarop stond dat de wagen in perfekte staat was, zowel binnen als buiten,de man tekende het documentje en vertrok met de wagen.
een weekje later kreeg ik van de leasefirma de faktuur voor de expertise en de schade van de wagen,waarbij ik natuurlijk uit de lucht viel,want de wagen is perfekt vertrokken.
ondertussen heb ik dan ook aangifte gedaan bij de lokale politie, daar zei men dat het parket waarschijnlijk geen gevolg zal geven omdat de kosten te laag zouden zijn !
mijn vraag dan ook, wat kan ik nog ondernemen ?
mvg.

LeenW

#2 , 22 mar 2023 18:02

Wie was de transporteur, iemand die de leasefirma kan vertegenwoordigen of een derde?

Sloeber53
Topic Starter

#3 , 22 mar 2023 18:05

de transporteur werd aangeduid door de leasefirma

Reclame

LeenW

#4 , 22 mar 2023 18:12

de transporteur werd aangeduid door de leasefirma
Maar had die ook een mandaat om de staat van de wagen te beoordelen? Zo niet gaat dat papiertje niet veel waard zijn.

basejumper

#5 , 22 mar 2023 22:01

Beste

De expertise van voertuig einde lease gebeurt niet door de transporteur maar door de firma daartoe aangesteld door de leasingmaatschappij. Schade wordt beoordeeld volgens de Rentanorm. En perfect volgens u is dat niet noodzakelijk volgens expertise firma. Uw keuze hield ook in dat u niet aanwezig was. Als u iets wil afdwingen zal dat tegenover de transporteur moeten gebeuren en niet tegenover de expertise firma…
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mava105

#6 , 23 mar 2023 09:29

20 jaar geleden, bij het inleveren van mijn eigen leasewagen, moest ik die inleveren in de plaatselijke garage van eigen het bedrijf zelf. Ik ontving een formulier met de weinige vastgestelde schade.
Van daaruit ging de wagen naar de plaatselijke merkgarage, van waar ik hem oorspronkelijk ging ophalen. Dan blijkt de wagen te zijn opgehaald door een transportfirma van het leasebedrijf zelf. 3 weken later ontving ik een lijst met schades, die veel langer was dat die op mijn invoerdocument. ieder spoortje van steenslag was hierop vermeld, en aangerekend. Na veel discutie , werd de uiteindelijke rekening, die reeds was afgehouden van mijn loon, betaald door mijn eigen werkgever.

Sloeber53
Topic Starter

#7 , 23 mar 2023 17:26

het gaat er over,wanneer de wagen is opgehaald door de transporteur in dit geval een derde,de schade die dan gemaakt is bij het lossen of terplaatse op de parking van de afleverplaats,is de vervoeder hiervoor verantwoordelijk of niet ? kan ook veroorzaakt zijn door personeel van de afleverplaats ?

LeenW

#8 , 23 mar 2023 17:33

het gaat er over,wanneer de wagen is opgehaald door de transporteur in dit geval een derde,de schade die dan gemaakt is bij het lossen of terplaatse op de parking van de afleverplaats,is de vervoeder hiervoor verantwoordelijk of niet ? kan ook veroorzaakt zijn door personeel van de afleverplaats ?
Dat is het punt net, u kan nu niet aantonen wie de schade veroorzaakt heeft.

Sloeber53
Topic Starter

#9 , 23 mar 2023 17:40

dus in dit geval draai ik altijd op voor de kosten ?

Terug naar “Andere”