Mijn huidige Senior Teamleader (ST) heeft mij 3 weken geleden medegedeeld mijn ontslag te willen aanvragen bij het hoofdkantoor (ik werk in één van de regiokantoren), officiele reden: desorganisatie vanwege afwezigheid. De vakbond was ook op de hoogte en hebben e.e.a. laten opnemen in mijn dossier (voor betwisting van mijn ontslag) die mijn ST naar het hoofdkantoor zou sturen voor de aanvraag van het ontslag. Ik heb mij ziek gemeld vanwege mijn mentale toestand na mededeling dat zij mij willen ontslaan.
Ik heb een week later aan de vakbond gevraagd hoe het ervoor stond, omdat ik nog niks had gehoord. Zij deelde mij mee dat het moment dat ik belde, die ochtend pas de aanvraag was verstuurd naar het hoofdkantoor. Dus een week later dan mijn ontslaggesprek.
Afgelopen donderdag, bijna twee weken later, heb ik nog eens contact opgenomen met mijn ST, omdat ik weer niks hoorde. Hij zou contact opnemen met het hoofdkantoor en wat laten weten. Vandaag is het dan precies 2 weken later sinds de aanvraag van ontslag en 3 weken later sinds mijn ontslaggesprek. Nog niks gehoord.
Is er een wettelijke termijn waarin het hoofdkantoor een beslissing moet nemen na de aanvraag van mijn ST?
Het constant afwachten of ik wel of niet wordt ontslagen is mentaal zwaar en zorgt ook voor stress bij mijn partner.
De reden van ontslag is natuurlijk geen dringende reden en daardoor zal mijn werkgever mij een vergoeding moeten betalen inclusief vakantiegeld etc. Dus ik begrijp best dat ze goed willen kijken naar wat voor hun de juiste oplossing zou zijn, maar mijn gezin lijdt hier wel al 3 weken onder. Ik vind het zeer onmensenlijk om iemand zolang in onzekerheid te laten zitten.
Kan ik een klacht indienen vanwege het welzijn van mijn gezin? Of een klacht op een andere juridische basis?