Goedemorgen,
Met de hoge energieprijzen die we nu meemaken - hebben wij zonnepanelen en een thuisbatterij laten installeren.
Het is echter een verschrikkelijk parcour geweest tot nu toe. Allereerst was er sprake van zeer onprofessionele manier van werken (meerdere afspraken voor installatie niet komen opdagen - ondanks aanvragen parkeerborden etc) .
Nu zijn de zonnepanelen geïnstalleerd en blijkt een deel niet te werken. De verkoper verwijst telkens naar de onderaannemer (hoewel de offerte met de verkoper is gekend) voor technische problemen - die de telefoon niet opneemt.
De offerte was inclusief aanvraag van een premie voor de zonnepanelen en thuisbatterij. De verkoper zegt nu echter dat indien we de factuur niet betalen - hij de aanvraag voor subsidies niet kan doen en de deadline zal verstrijken.
Nu weet ik dus niet goed wat doen
a) Factuur betalen voor de subsidies niet mis te lopen
b) Factuur niet betalen - en ingebrekestelling sturen - maar met het risico subsidies mis te lopen. Het mislopen van eventuele subsidies is echter volledig de schuld van de verkoper..