Beste,
Toen ik 15 was en mijn vriendin 14 heb ik penetratie gehad met haar. Die moeder heeft klacht ingediend en ik ben veroordeeld (jeugdrecht) voor aanranding van de eerbaarheid zonder dwang of geweld.
Sinds de hervorming die vanaf 1 juni in gaat is dit geen misdrijf meer. Als je niet ouder zou zijn dan drie jaar kan het wel in die leeftijdscategorie.
Krijg ik dat -nu de wet is aangepast- van mij af wissen? Welke procedure moet ik daar voor volgen?
Ik weet dat het kan hoor, ik heb het ooit -toen het niet aangepast was- gelezen dat middels aanpassen van wet je stappen kunt ondernemen om het te verschonen of wat ook.
Maar het kan; alleen ik weet niet hoe.
Kan iemand me hier mogelijkheden in bieden om stappen te ondernemen?
Ik zit hier -ondanks dat niemand het weet- al heel mijn leven mee in mijn maag. Dat komt neer op verkrachting en zoiets zou ik NOOIT doen. Ik heb daar heel veel tienerverdriet door gehad wat nog altijd soms terug komt. Ik ben er zelfs op mijn 17/18 voor met hulpverleners gaan praten dat ik er niet mee kan leven.
Ik ben alleen berispt geweest, maar het vreet aan me. Ik word er nog altijd heel stil van als ik er aan denk.