Zoals Evil zegt kan je dat niet vergelijken. Allereerst dit: de meeste moslims dragen niet zomaar een hoofddoek. Er staat touwens nergens in de koran iets over het dragen van een hoofddoek. In sommige overwegend moslimlanden dragen moslima minder hoofddeksels dan hier. Hier word dit meestal gedragen als teken van uitdaging. De moslima wil opvallen. Veel moslims verwijten ons soms het dragen van een kruisje. Het dragen van een hoofddoek of het dragen van een kruisje dat is ook een groot verschil omdat dat laatste toch veel minder opzichtig is dacht ik.Ik vind dat het niet opgaat in een land als als België iets zo relatiefs (aangezien wij geen moslims zijn) als een een hoofddoek te verbieden. Tenzij de rest van de bevolking in dezelfde omstandigheden ook geen hoofddeksel mag dragen. Is dat zo?
Dat u er persoonlijk geen last van hebt geloof ik best en eerlijk gezegd denk ik niet dat u evenveel hoofddoeken zal tegenkomen als iemand die bvb in de hoofdstad van Vlaanderen woont. De ware bedoeling van de meeste jongeren dan toch die hoofddoeken dragen in Westerse landen is overduidelijk. Iemand die dat niet begrijpt of inziet die kan ik ook niet helpen. En wat je zegt dat er ergere problemen zijn dat is wel juist maar ondertussen toch wel een afgezaagde argumentatie die zowat steeds toepassellijk is.
In feite heb je gelijk en vanuit hun standpunt bekeken woon en hoor jij er niet (meer) thuis. Dat heb je te danken aan politici.Hier ben ik het mee eens, werk en woon er maar eens tussen, en wordt in je eigen straat maar eens bekeken door groepjes mannen, net of jij er niet (meer) thuishoort, dan verander je wel van mening hierover.
Wat ronduit verwerpelijk is, is dat iemand denkt de superiorteit te hebben om te beslissen wat belangrijk is voor de hele samenleving.De hele hoofddoekdiscussie is zo compleet overbodig en is er uiteindelijk alleen maar gekomen om een andere groepering te pesten.
Ik ben zelf geen moslima en zou zeker geen hoofddoek willen dragen, maar het kan mij ECHT niet schelen of iemand in mijn bijzijn dat draagt ... ook niet de kassierster van de HEMA, de poetsvrouw, de lerares enz. Wordt die vrouw daartoe gedwongen? Tja, ze moet zelf maar vechten voor haar vrijheid ... niemand kan dat voor haar doen want zo werkt het toch niet.
Er zijn zoveel ergere problemen in dit land en met zit zijn tijd te verkwisten met boerka-verbod en hoofddoekgezever. Echt triestig ...
Lenny
Het is zover gekomen dat voor de extreem zeldzame gevallen dan toch dat iemand mij voor racist uitmaakt, ik hem bedank voor het compliment. Trouwens wat is racisme. Nu is er eindelijk een vredesbestand tussen die 2 racistische groeperingen in Palestina nl. Hamas en Fatah. Was dat al die tijd dan soms geen racisme ?Men noemt tegenwoordig alles maar racisme! Ik word daar persoonlijk een beetje moe van.
En die laatste zin is ook al heel heel heel afgezaagd geworden ...Dat u er persoonlijk geen last van hebt geloof ik best en eerlijk gezegd denk ik niet dat u evenveel hoofddoeken zal tegenkomen als iemand die bvb in de hoofdstad van Vlaanderen woont. De ware bedoeling van de meeste jongeren dan toch die hoofddoeken dragen in Westerse landen is overduidelijk. Iemand die dat niet begrijpt of inziet die kan ik ook niet helpen. En wat je zegt dat er ergere problemen zijn dat is wel juist maar ondertussen toch wel een afgezaagde argumentatie die zowat steeds toepassellijk is.
Hier ben ik het mee eens, werk en woon er maar eens tussen, en wordt in je eigen straat maar eens bekeken door groepjes mannen, net of jij er niet (meer) thuishoort, dan verander je wel van mening hierover.
Als je hier als toerist bent, ok, maar als je hier woont, werkt en leeft, hoor je je maar aan te passen aan onze cultuur. Ieder land zijn cultuur, niets op aan te merken, maar dan willen wij ook dat die van ons gerespecteerd en geëerbiedigd wordt. Ik denk dat een bouwaanvraag voor een kerk ook niet op gejuich onthaald wordt in Marokko, of wel ?