Onlangs heb ik in Lier een retributiebon gekregen.
Bij het nakijken van de borden op het eerste kruispunt staat er een verbodsbord om te parkeren/stilstaan maar zie ik nergens een vermelding voor betalend parkeren (https://ibb.co/ydt4GB0).
Thuisgekomen heb ik eens alles opgezocht en blijkbaar is het parkeerbedrijf niet verplicht overal borden te zetten zolang er parkeermeters zijn.
Op mijn mail met foto in bijlage werd gewoon het standaard antwoord gegeven dat ik moet betalen in een zone betalend parkeren zolang er parkeermeters staan en ze niet verplicht zijn overal borden te plaatsen om die zone aan te duiden. Op mijn vraag van de verkeersborden kreeg ik geen antwoord. Ik vind het vreemd dat men een retributie kan vragen als ik er in theorie niet mag parkeren. In de praktijk zou het dan aan de politie zijn om een parkeerboete uit te schrijven of zie ik dit verkeerd?
Hebben de verbodsborden die zichtbaar zijn in de foto voorrang op het betalend parkeren?
Heeft het enigszins nut dit aan te vechten? Ik heb de retributie reeds betaald om geen bijkomende kosten te krijgen.
PS: Ik heb daar letterlijk 4 minuten gestaan. Winkel aan de overkant binnen, 2 minuten rondgedraaid en buiten.