Beste
Vandaag heb ik mijn eerste functioneringsgesprek met de zaakvoerder achter de rug na 6 maanden dienst. Over mijn werk en taken geen enkel negatief commentaar gekregen, ze hadden niks aan te merken.
Ze vonden enkel dat in ons team iets nauwer samengewerkt moest worden, wat ik een rare opmerking vond omdat ik juist vind dat dit wel het geval is. Ik werk samen met een collega en onze verantwoordelijke.
Mijn collega en ik kunnen het heel goed met elkaar vinden. Met mijn verantwoordelijke klikt het iets minder omdat er kort geleden een kleine discussie ontstaan is omdat de voorrangsregels qua verlof niet werden gerespecteerd en toen heb ik naar ons arbeidsreglement verwezen waar de regels staan en dit is mij kwalijk genomen geweest door haar.
Sinds deze discussie is zij redelijk afstandelijk tegen mij.
Iedereen in onze firma krijgt per kwartaal 2 extra vakantiedagen vanaf 6 maanden dienst. Ik kreeg na mijn gesprek te horen dat ze dit bij mij voorlopig niet willen toepassen. Mijn collega met dezelfde functie krijgt dit echter wel nog steeds.
Ik denk dat dit een soort wraakactie is omdat ik de verantwoordelijk terecht heb gewezen dat ze het arbeidsreglement moet volgen tijdens de discussie over het verlof.
Mijn vraag is of dit wettelijk is? Is dit geen discriminatie?
Alvast dank bij voorbaat.