verhuurder heeft uitredende plaatsbeschrijf niet laten teken

Frederic
Topic Starter

verhuurder heeft uitredende plaatsbeschrijf niet laten teken

#1 , 27 feb 2009 23:25

Op 25 /02 zijn wij onze afgesproken beschrijf gaan doen en geheel onterecht eisen ze om en bij de 1200€ voor volgens hun de volgende schade

Er zijn 3 ronde vlekken in de linolium van de poten van ons bed
De naad van het keuken werkblad is door het water van onze afwas uitgezet en steek 2 mm uit (dat is door hun gewoon slecht afgekit)
De lampen die ik tegen plafond heb gehangen mag ik volgens hem niet meenemen omdat die vast zaten en zodoende deel van de bouw werden.

en nog een paaar dingen

Nu hebben ze wel de nutsvoorzieningen ingevuld en getekend en een attest voor ontvangst van de sleutels maar eigenlijk is de plaatsbeschrijving alleen door hem opgesteld en door niemand getekend.
zij zouden hem wel aangetekend opsturen.
De vrijgave van borg wil hij niet tekenen.

Wat moet ik doen en wat kan hij doen om me te kloten??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 28 feb 2009 00:41

Heeft U een kopie van de niet ondertekende uittredende plaatsbeschrijving.

Heeft u een nog een kopie van de intredende plaatsbeschrijving?

Het belangrijkste is bewijslast opbouwen. Dat gaat u een aantal aangetekende brieven kosten.

Uw eerste taak bestaat erin de verhuurder een aangetekende brief te zenden met daarin de vraag waar de plaatsbeschrijving blijft?

Wanneer u deze krijgt en ze bevat nog steeds incorrecte elementen dient de verhuurder opnieuw aangetekend te schrijven met de mededeling dat U de plaatsbeschrijving betwist en dat aangezien hij weigert de waarborg vrij te geven U naar het vredegerecht stapt. U kan eventueel voorstellen een onafhankelijke plaatsbeschrijving door een expert te laten uitvoeren. Ervaring leert dat hier meestal geen gevolg aan gegeven wordt.

Begeef U naar de lokale griffie van uw vredegerecht en leg aan de griffier uit dat u de vrederechter wil verzoeken om een poging tot verzoening met uw vroegere verhuurder ten einde de waarborg vrij te krijgen en dat u eventueel een onafhankelijke plaatsbeschrijving wil laten uitvoeren door een expert. (meestal zijn dit landmeters) Deze zal dan eveneens een bedrag plaatsen op de schade in het pand die niet te wijten is aan sleet of gewoon gebruik.

Een verzoek om verzoening kost u niets. Stuurt de verhuurder zijn kat, dan zal u om verhaal te halen een geding dienen aan te spannen. kostprijs is drieledig:

- bewijs van woonst van de verhuurder (af te halen op dienst bevolking uw gemeente. kost € 6)

- rolrecht. (prijs om het geding te laten plaatsvinden. € 35 voorgeschoten door de aanklager doch wordt verrekend aan verliezer geding of gespreid over beide partijen indien de vrederechter aldus beslist)

- kosten van het geding worden betaald door de verliezer of door beide partijen indien de vrederechter aldus beslist. ( naargelang de duur van de zitting kunnen deze € 50 - € 150 bedragen)

Wat betreft de verlichting: dit is een klassieke truuk die vrederechters maar al te goed kennen.

Frederic
Topic Starter

#3 , 28 feb 2009 07:35

ik heb een copie van de intredende die is trouwens heel algemeen slechts 1 blz

maar van de uittredende niet

maar ik heb wel van elk hoekje en kantje fotos gemaakt nu een 100 tal waarop het app in perfecte staat te zien is en ze zijn gedateerd

Reclame

Vandebos

#4 , 28 feb 2009 09:14

Dan is het tijd voor uw eerste aangetekende schrijven.

- vriendelijk blijven

- duidelijk vragen naar de uittredende plaatsbeschrijving.

- verhuurder 2 weken geven om te antwoorden. (vanaf ontvangst AS)

Foto's achter de hand houden. U hoeft uw verhuurder niet te helpen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 feb 2009 19:13

Lampen of lusters laten hangen ? die zijn toch los schroefbaar.

Wij hebben niet alleen de lampen meegenomen maar ook alle zekeringen.

Ik dacht dat de term nagelvast vast - dus alles wat quasi onverbreekbaar verbonden is met het huis.

Cisco

#6 , 02 mar 2009 13:38

ik vraag mij af of er wel veel aandacht aan die plaatsbeschrijving gaat besteed worden door een vrederechter, als het maar 1 blz is zal het waarschijnlijk wel een zeer algemene plaatsbeschrijving zijn en dan bestaat de kans dat hij ze gewoon onvoldoende gedetailleerd vindt en als ze dan niet ondertekend is..

Denk da ge gewoon de gaatjes moet dichtmaken van waar die lampen gehangen hebben.

Terug naar “Huren”