Internet in juridische termen

toetsenbord
Topic Starter

Internet in juridische termen

#1 , 22 feb 2009 15:36

Hoe zit dat eigenlijk in België?

Wat mag en wat niet? Hoe ver kan een blogger gaan? Waar eindigen de
grenzen van facebook en wat zijn de gevaren?
Wat zijn de rechten van een gebruiker van een website, zoals bv een forummer of een facebooker, en wie garandeert hem dat deze niet worden overtreden, enzovoort.

Als er iemand informatie heeft over "internetrecht (in België, en eventueel geregeld vanuit de EU)", al is het maar een link of een titel van een boek: altijd zeer welkom!

Hartelijk dank!

toetsenbord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 feb 2009 19:29

toetsenbord
Topic Starter

#3 , 28 mar 2009 18:43

Erg nuttig!

Dank je!

Wat ik wel niet kon vinden is: mag een forumbeheerder zomaar iemands berichten (indien er niet strafbaars instaat, noch beledigingen of dergelijke) verwijderen met als reden dat het om een geband persoon gaat die iets schreef, terwijl berichten van andere gebanden (die met een nieuwe account op het forum gekomen is) blijven staan?

Het gaat dus om het mogen, en of een forumbeheerder/moderatieteam verschillende leden anders mag behandelen.

Reclame

Rebel-with-a-cause

#4 , 28 mar 2009 22:42

Bij mijn weten, zowel als gebruiker, moderator, beheerder en eigenaar van fora, doet men ermee wat men wil.
Als gebruiker dien ik mij te schikken naar de geldende regels, als moderator hou ik in de gaten dat er niet 'over de schreef' gegaan wordt, als beheerder treed ik op als er 'over de schreef' gegaan wordt en als eigenaar laat ik toe en/of zwier ik iedereen erop of eraf zoals ik zelf beslis.
Ben je niet akkoord met zo'n foragebruik, kom er dan niet op.

toetsenbord
Topic Starter

#5 , 29 mar 2009 23:03

Bij mijn weten, zowel als gebruiker, moderator, beheerder en eigenaar van fora, doet men ermee wat men wil.
Als gebruiker dien ik mij te schikken naar de geldende regels, als moderator hou ik in de gaten dat er niet 'over de schreef' gegaan wordt, als beheerder treed ik op als er 'over de schreef' gegaan wordt en als eigenaar laat ik toe en/of zwier ik iedereen erop of eraf zoals ik zelf beslis.
Ben je niet akkoord met zo'n foragebruik, kom er dan niet op.
Ok.
Er kan dus nooit sprake zijn van discriminatie ofzo en een forumeigenaar is niet verplicht iedereen gelijk te behandelen?
Ten andere mag hij met je schrijfsels doen wat hij wil, ook al zijn ze niet strijdig met een forumreglement?

Bedankt.

Terug naar “Actuele Thema's”