Dat begrijp ik heel goed Vandebos.
We hebben onze plichten. Dat is waar. Maar toch vind ik het niet kunnen. Dat ze dan een werkloze nemen, of mensen die door omstandigheden wat meer tijd hebben. Voor mijn part mogen ze zelfs een assisen-jury afschaffen, en de rechter laten beslissen. Die mens heeft daar waarschijnlijk meer verstand van dan mijn vrouw. Alhoewel...
Maar soit, het zij zo. Mijn vraag is beantwoord. Van mij mag dit onderwerp afgesloten worden.
Mvrgr Hans
Als uw vrouw ziek valt, moet u ook een oplossing zoeken voor het naar school brengen van uw zoon. Ik vind dat u een eindje afzeurt over dit eenmalige ongemak, hoor. Los van het feit dat de staat maar moeilijk eerst aan al de burgers kan gaan vragen of het hen op dit moment al dan niet past, gezien hun gezins- en andere situatie, gaat u serieus door de bocht.
'Dat ze dan een werkloze nemen, of mensen die door omstandigheden...' Ten eerste hebben werklozen vaak ook kinderen die naar school moeten, ten tweede hebben die mensen misschien gekozen om thuis te blijven voor hun kinderen... Ik vind u hier ronduit egoïstisch denken. 'Mensen die owv omstandigheden meer tijd hebben?????' Ik ben momenteel zo iemand, ik heb tijd, ik ben thuis. Owv omstandigheden. Die omstandigheden, beste Hans, zouden wel eens van een veel grotere orde kunnen zijn dan het feit dat een 7-jarige zoon op school moet geraken. Ik zal mijn jongste zoon nooit op zijn 7 jaar naar school hoeven te brengen want hij is overleden.
Maak toch van een mug geen olifant, zeg. Het leven zal er een stuk aangenamer op worden.