Wie kan mij raad geven omtrent volgend probleem :
Op 8 augustus 2005 kocht ik in een Belgische winkelketen een digitaal fototoestel van het merk Canon,
type EOS 350D. In begin april van dit jaar stelde ik een vlek vast op al mijn foto's. Bijgevolg heb ik het toestel
onmiddellijk ingeleverd ter herstelling. Twee weken na inlevering mocht ik het zogenaamde herstelde toestel terug
afhalen. Helaas constateerde ik dat het toestel in slechtere staat verkeerde dan wanneer ik het had ingeleverd. (nu tintalle vlekken op de foto's)
Het toestel moest bijgevolg onmiddellijk terug ingeleverd worden voor een nieuwe herstelling. Twee weken later
mocht ik het toestel terug gaan afhalen. Opnieuw moest ik echter vaststellen dat het probleem nog niet opgelost was. Nu heb ik gisteren voor de derde maal mijn toestel kunnen afhalen (opnieuw een rit van 40 Km tot naar de winkel). Helaas moest ik voor de derde maal vaststellen dat de herstelling nog niet correct was uitgvoerd.
Ondanks verscheidene e-mails en telefoons naar de consumentendienst van de winkel in kwestie, konden ze mij niet verderhelpen en was ik verplicht om
het toestel nogmaals in de winkel te laten, daar het nog steeds niet hersteld was. Meer informatie omtrent de reden waarom de herstelling tot 3 maal toe niet lukte willen ze mij niet verschaffen.
Ondertussen ben ik het fototoestel reeds anderhalve maand kwijt, heb ik reeds meerdere malen nodeloos naar de winkel moeten rijden
om telkens te moeten vaststellen dat het toestel nog niet naar behoren hersteld was, en wanneer ik naar een definitieve oplossing vraag
bij de consumentendienst van deze winkel, dan krijg ik enkel te horen dat ik het toestel (opnieuw) dien binnen te brengen ter herstelling.
Helaas heb ik dit reeds tot drie maal toe gedaan, zonder bevredigend resultaat.
Ik weet ondertussen geen kant meer uit.
Hoe lang mag een winkel een consument zo 'aan het lijntje houden'?
Het gaat hem mij niet zozeer om de termijn van de herstelling, maar wel om het feit dat ik nu wel mijn vertouwen verloren heb in de competentie van de personen die het toestel moeten herstellen, daar zij er tot 3 maal toe niet in geslaagd zijn.
Alvast bedankt voor jullie hulp.