Boete verkoop voor 3j woonst

CrsH
Topic Starter

Boete verkoop voor 3j woonst

#1 , 12 dec 2008 19:20

Ik heb een huis overgekocht uit mijn scheiding, ik wil deze nu verkopen en bij gaan inwonen bij mijn vriendin. Ik moet een boete betalen (voor het klein beschrijf) maar het huis is nog niet verkocht en ik zou graag mijn domicilie wel al wijzigen (ivm met nieuw werk en dergelijke)

Wanneer wordt die boete aangerekent? op het moment dat het huis verkocht is door de notaris of onmiddellijk als ik mijn domicilie verzet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 dec 2008 10:31

Wetboek registratierechten

Artikel 60

[...]

Het voordeel van de in artikel 53, 2° bedoelde vermindering blijft alleen dan behouden zo de verkrijger of zijn echtgenoot ingeschreven is in het bevolkingsregister of in het vreemdelingenregister op het adres van het verkregen onroerend goed. Deze inschrijving moet geschieden binnen een termijn van drie jaar te rekenen van de datum van de authentieke akte van verkrijging en ten minste drie jaar zonder onderbreking behouden blijven.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Andere”