problemen met huurders

maartenmichiels
Topic Starter

problemen met huurders

#1 , 02 dec 2008 16:57

Beste,

Sinds 6 maanden verhuur ik een woning...6 maanden problemen!!!
Ik som even op:-de huur werd, uitgezonderd laatste maand betaald, wel telkens door andere personen en op willekeurig tijdstip (in tegenstelling tot wat in contract staat permanente opdracht!) en nooit door degene die huurcontract ondertekende.
-contact opnemen met huurder is onmogelijk (tel nummer in contract bestaat niet, 3 aangetekende schrijvens terug naar afzender,niemand heeft de huurder na tekenen contract gezien(huis is in doodlopende piepkleine straat,dus sociale controle vrij groot).
Na navraag in gemeente blijkt de huurder niet te zijn ingeschreven, sterker nog:ze blijkt nergens meer te zijn ingeschreven en naar buitenland te zijn vertrokken.
-verzekering is in tegenstelling tot contract nog steeds niet genomen door huurder
-huis wordt bewoond door derden,familie van huurder??(niet in contract)
-naar het schijnt zouden er verdachte handelingen plaatsvinden (politie moest reeds aanrukken)(de woning is in doodlopende straat dus de omwonenden waar ik een goed contact mee heb zien als het ware alles)
-nog tal van kleinere problemen...
Mijn vraag:
Wat kan ik doen om de huurder buiten te krijgen, sta ik sterk of wordt dit een lijdensweg...?

Alvast hartelijk bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kolonel

#2 , 02 dec 2008 18:40

Man, man, met sommige huurders heb je niets dan problemen en voor je ze eruit krijgt kost het een bom geld en dan worden dergelijke huurders nog beschermd door de wet langs alle kanten.

Ik heb zo ook ene die uit zijn vorige woning is gezet bij een gerechterlijk vonnis en als je dan naar de voegere verhuurder belt krijg je nog een schriftelijk klacht tegen je bij de Politie wegen schending van de Privency.

Naar ne advokaat stappen en een procedure beginnen is de enige mogelijkheid en dan duurt het nog 6 maanden en breken ze het huis nog af voordat je ze eruit krijgt.

En deze soort huurders komen meer en meer voor !!

Ik wil U niet ontgoochelen maar dit is de werkelijkheid als je een van die puiten in je huis krijgt waarvoor je hard gewerkt hebt.
Maar ik moet ook zeggen dat er nog een groot aantal zeer goede huurders zijn maar zoals ik hierboven reeds heb aangehaald komen er meer er meer van die ander puiten de poel bedreven.

j.demoor

#3 , 04 dec 2008 13:52

Wat u aanhaalt is meer dan voldoende om de overeenkomst door de vrederechter te laten verbreken ten nadele van de huurder met bevel tot uitdrijving.

“Art.1344bis.Onder voorbehoud van...kan elke vordering inzake de huur van goederen worden ingeleid bij verzoekschrift, neergelegd ter griffie van het vredegerecht. Het verzoekschrift vermeld, op straffe van nietigheid :...3. de naam, de voornaam en de woonplaats, of bij gebreke van een woonplaats, de verblijfplaats van de persoon tegen wie de vordering is ingesteld...Een getuigschrift van de woonplaats van de onder 3 vermelde persoon wordt bij het verzoekschrift gevoegd. Het getuigschrift wordt afgegeven door het gemeentebestuur.”(Gerechtelijk Wetboek).

Vraag het gemeentebestuur ter vervanging van voornoemd getuigschrift een attest waaruit blijkt dat de huurder niet in de gemeente is ingeschreven en evenmin opgenomen is in het Rijksregister. Zo nodig kan dit laatste ook door een gerechtsdeurwaarder worden geleverd.

Zie verder http://www.Vredegerecht.be > Formulieren of ga naar de griffie van het Vredegerecht en vraag daartoe een papieren formulier. U kan dit verzoekschrift in principe indienen zonder advocaat.

Desnoods kopieert u de tekst van art.1344bis Ger.W. en gebruikt u deze als invulformulier.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

artemis

#4 , 08 dec 2008 15:04

Beste Maarten,

Jammer dat deze vraag niet op de juiste plaats werd gesteld bij 'Vastgoed Recht - Huren' dan zouden er meer reacties komen.

Beste j.demoor,

Ik kan uit uw antwoord niet goed afleiden op welke grond dit contract eigenlijk ontbonden zou kunnen worden (ligt misschien aan mij).

Ik heb hier onlangs nog een vraag gesteld ivm domicilie en de woninghuurwet en als de antwoorden kloppen, dan zou domiciliering niet afdwingbaar te zijn.
Zie http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=12364

Wel moet een huurder m.i. dan laten weten waar zijn andere domicilie is...

Terug naar “Huren”