Ik kreeg hier al alle vragen correct beantwoord, ik probeer het dus nogmaals. Al drie keer naar RSZ gebeld, drie keer een ander antwoord gekregen.
Ik schets hier even de situatie:
Ik startte met werken in 1976, viel ziek in 2012
Ik ben dus langdurig zieke maar werk via toegestane arbeid in de horeca onder 'extra in de horeca', laat ons zeggen tussen 15 en 18 uur per week
Op 1 mei heb ik een loopbaan van 45 jaar, te laat voor de aanvraag dus, maar ik zou op 1 juni op pensioen willen gaan.
De zaak waar ik werk ligt me nauw aan het hart en ik zou heel graag verder doen waar ik mee bezig ben. Ik begrijp dat ik een tijd zal moeten wachten eer ik als flexi kan starten bij dezelfde werkgever maar die tijdsspanne is me al drie keer verschillend doorgegeven, dus weet ik niet meer wat nu de waarheid is.
De vraag...als ik op 1 juni op pensioen ga, wanneer mag ik dan bij dezelfde werkgever starten als flexijobber
In de wachtperiode tussen pensionering en flexijob, mag ik dan verder mijn dagen als 'extra in de horeca' opgebruiken of moet ik daar mee stoppen?
Dit lijkt me een heel apart geval te zijn, ik krijg maar geen sluitend antwoord.
Eeuwige dank!