Dag lezers,
we zouden graag in een overeenkomst laten bepalen dat mijn moeder indien ze zorg nodig heeft (wilsbekwaam of wilsonbekwaam) opgevangen zal worden in een professionele zorginstelling. Dit om te vermijden dat moeder bij kind X bij hen thuis zou opgevangen worden. Zonder in detail te willen treden, moeder en de andere kinderen zijn het erover eens dat ze dit niet de geschikte plaats vinden. Nu vader in een WZC is, heeft kind X dit al meerdere malen voorgesteld. Moeder is nu nog wel enigszins weerbaar maar kind X blijft ze "pushen". Ze (X + echtgenote in psychisch behandeling) komen nu op bezoek, wordt nu regelmatig bij hen thuis uitgenodigd, terwijl voorheen nooit...
Het is niet onwaarschijnlijk dat moeder (85) op termijn onder de druk gaat toegeven, maar maak haar dat maar eens duidelijk... ze is vergeetachtig en op termijn een vogel voor de kat...
Ik dacht een onderhandse zorgvolmacht op te stellen maar volgens dit document kan dit niet gebruikt worden voor persoonsrechtelijke beslissingen?
http://www.kgbn-habo.be/system/files/be ... lmacht.pdf
Of zie ik dat fout? Hoe pak ik dit best aan.
Heb hiervoor al notarissen gecontacteerd maar na weken laten die nog niets van zich horen. Druk druk druk.
Vast bedankt.