Hallo iedereen,
Ik heb een rijhuis, met een groot roofing dak, mijn gebuur heeft ook een roofing dak, maar veel kleiner. Deze daken liggen vlak naast elkaar, maar zijn wel niet verbonden. Om zijn muur te isoleren moeten ze een paar ladders gebruiken en isolatiemateriaal hebben.
Aangezien hun dak heel klein is hebben ze hun ladders voor een gedeelte geplaatst op mijn dak. Ze hebben daarvoor een firma ingehuurd. Het probleem is dat ze nooit mijn toestemming hebben gevraagd. Ze hebben er vrijdag aan die muur gewerkt , en daarna hebben ze hun bouwmateriaal (3 ladders en wat isolatiemateriaal) geplaatst op mijn dak zonder dat ik van iets wist.
Ik wil persoonlijk niet dat er heen en weer wordt gewandeld en bouwmateriaal wordt geplaatst zonder mijn toestemming. Voor het zelfde geval wordt er een gat gemaakt in mijn dak.
Zaterdag heb ik met de buren gepraat. Ze beweerden dat ze dat niet wisten, en dat ze gingen bellen met die persoon die de werken hebben uitgevoerd. De werken zouden dinsdag klaar zijn (vandaag), maar er is niemand gekomen, en intussen ligt dat bouwmateriaal gewoon op mijn dak, wat ik eigenlijk niet wil. Niet dat ik last heb van die ladders, maar gewoon het feit dat ze dit gewoon niet gevraagd hebben aan mij zit mij eigenlijk gewoon een beetje hoog. Ze konden ook gewoon een briefje in de brievenbus leggen.
Wat kan ik hieraan doen ?
- politie bellen en een verslag laten opmaken ?
- Het materiaal voor mij eisen, want eigenlijk ligt het op mijn dak ?
- andere dingen ?
Bedankt op voorhand voor de reacties !