Geachte,
Graag zou ik willen weten of ik eventueel juridische stappen kan ondernemen ivm. een terugvordering van een ontleend bedrag. Ik zal de situatie even schetsen: ik ontleende aan m'n vorige vriendin een bedrag van 2300 euro om de aankoop van een nieuwe keuken volledig te kunnen bekostigen. Ik betaalde daarbovenop ook nog een voorschot van 250 euro bij de aankoop ervan, dus in totaal een bedrag van 2550 euro. We kwamen overeen (mondeling ) dat zij mij het bedrag sowieso zou terugbetalen. Intussen zijn we al een hele poos geen koppel meer en betaalt zij mij maandelijks 10 euro (gezien haar financiële situatie o.a. de aankoop van een huis + renovatiekosten hiervan, lukt het haar naar eigen zeggen niet om mij meer terug te betalen). Meermaals liet ik haar al weten dat het ridicule bedrag van 10 euro/maand onvoldoende is en dat ik liefst alles zo snel mogelijk terug wil (ook al omdat ik zelf een woning gekocht heb en de centen dus meer dan welkom zijn) of tenminste een hoger maandelijkse terugbetaling. Zij blijft echter bij haar standpunt en wil mij slechts 10 euro/maand terugbetalen. Aangezien de situatie blijft aanslepen en er geen snelle oplossing lijkt aan te komen, stel ik jullie dan ook de vraag wat ik kan doen.
Mvg.