afhalen kind door vriendin van papa

egeltje
Topic Starter

afhalen kind door vriendin van papa

#1 , 10 sep 2008 11:16

mijn vriend heeft een kindje van 3 jaar. Toen hij nog naar de kribbe ging hadden mijn vriend en ik een beurtrol om de kleine te gaan ophalen (omdat dit praktischer was ivm ons werk)
Nu gaat de kleine naar school en moeder gaat 4/5de werken. Hierdoor is ze vrijdagnamiddag thuis. Dat wil zeggen dat ze hem van school gaat halen, ook vrijdags als hij naar ons moet komen. Wij kunnen hem nooit afhalen als de school uit is, dus dan zou hij in de nabewaking moeten blijven.
Heeft zij het recht om haar kind niet mee te geven als ik hem ga ophalen bij haar ipv de vader?
In het vonnis staat hierover niks in. Er staat in dat het weekend begint na de kribbe, hetzij 17.30 u. (ik ga ervan uit dat "school" nu in de plaats komt van "kribbe")

Als zij weigert hem mee te geven, kan ik dan klacht indienen bij de politie?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 10 sep 2008 14:56

In feite kan zij niet echt weigeren, maar moeilijk doen is zo verleidelijk.
Niet jij maar jouw vriend moet klacht indienen indien zij het kind weigert mee te geven.

dropke

#3 , 10 sep 2008 19:39

misschien kan je vriend gewoon es spreken met de mama, en misschien doet ze er dan helemaal niet moeilijk over...

Reclame

egeltje
Topic Starter

#4 , 11 sep 2008 13:03

misschien kan je vriend gewoon es spreken met de mama, en misschien doet ze er dan helemaal niet moeilijk over...
hahaha, was het maar zo simpel. Met sommige mensen valt er gewoon niet te praten.

sharky1

#5 , 11 sep 2008 14:01

Bij ons is het ook zo'n probleem geweest.
Blijkbaar bepaalt de persoon die instaat voor het kind op het ogenblik dat het moet afgehaald worden(in jouw geval je vriend) wie hem afhaalt. Maw in jullie tijd met het kind bepalen jullie wie het afhaalt.
enjoy life

Prinsesje

#6 , 12 sep 2008 12:25

Beste iedereen,

Wat ik me dikwijls afvraag als ik deze topcis lees is het volgende:
* Hoe komt dat het veelal de partners zijn van de ' gedupeerden' die raad vragen aan dit forum?
* Zijn zij de echte gefustreerde in deze zaken , of hebben ze een partner die gewoon te laks is om er zelf informatie over te zoeken?

Met deze vragen wil ik niets verwijtend zeggen of de les spellen.
Ik vroeg het me soms maar af hoe dat komt.

Over het afhalen het volgende:
In de periodes dat uw vriend zijn zoontje toegewezen krijgt heeft hij het recht om zijn kind van school te halen. Hij kan met jouw afspreken wie van jullie twee zijn zoontje gaat afhalen. De moeder is hier verkeerd in, klinkt hard, maar zij heeft dan niks aan de schoolpoort te zoeken.( enkel als jullie beroep op haar doen in die periodes , dus in overleg).

Groetjes, Prinsesje

rambina

#7 , 12 sep 2008 13:51

Omdat 'wij' partners er een andere kijk op hebben en uit een ander gevoelspunt spreken en ervaren.

Ik weet uit ondervinding dat mijn vriend zich laat doen omdat hij bang is voor de reactie van de kinderen. Dus probeer ik alternatieven te zoeken, omdat ik vind dat mijn vriend zich niet moet laten doen.
Hij is niet lax in het uitzoeken hoe de vork aan de steel zit, maar wel lax in zijn manier van optreden tegen zijn ex.

Ikzelf ben ook gescheiden en zeker niet onredelijk tov mijn ex-partner en ik kan dus vergelijken als de ex van mijn vriend weer eens haar kuren heeft. Alleen laat hij zich doen omwille van de kinderen en zoek ik een oplossing waar ik zelf mee kan leven. Want tenslotte zit ik er ook mee als zijn ex weeral liegt of verzint of geld vraagt waar ze geen recht op heeft.
Omdat ik niet MAG reageren naar haar toe (ook omwille van de kinderen) hou ik me bezig met het opzoeken van dingen zodat ik toch ergens het gevoel heb dat we ons niet laten doen. Dat ik niet toegeef in haar grillen..
justice will be done

Prinsesje

#8 , 15 sep 2008 00:14

Beste Rambina,

In jouw geval twijfel ik er niet aan dat je dat uit goodwill doet.
(En toch ook een deel frustraties die je zo kunt wegwerken).

Merci voor jouw eerlijk antwoord.

Prinsesje

Terug naar “Echtscheiding”