Het is toch niet toegelaten om deels in het zwart te betalen?Medeplichtig is wat overdreven, u betaalt simpelweg wat men u aanrekent.
U kan steeds een melding doen bij de fiscus indien u vermoedt dat de oogarts fraudeert.
Een ontvangstbewijs is niet verplicht bij betaling via bancontact. U hebt geen zicht op die man zijn boekhouding, u weet niet of die 20 € zal worden aangegeven of niet.Het is toch niet toegelaten om deels in het zwart te betalen?Medeplichtig is wat overdreven, u betaalt simpelweg wat men u aanrekent.
U kan steeds een melding doen bij de fiscus indien u vermoedt dat de oogarts fraudeert.
Vrije beroepen moeten toch een fiscaal geldig reçu geven (voor het volledige bedrag)?
Vergis ik mij? In dat geval betaal ik mijn tuinman in het vervolg ook deels in het zwart.
Ministerieel besluit van 15 maart 1985 tot vastlegging van het model en het gebruik van het ontvangstbewijs-getuigschrift voor verstrekte hulp en van het dagboek die moeten worden gebruikt door de geneesheren en de apothekers en licentiaten in de wetenschappen die erkend zijn om verstrekkingen inzake klinische biologie te verrichten in het raam van de ziekte- en invaliditeitsverzekering.De wet is duidelijk voor vrije beroepen waaronder de oogarts ressorteert. Er is manifest fraude in het spel. Wat de verantwoordelijkheid van TS is dat weet ik niet....hij ondergaat eerder.
Artikel 320, WIB 92 (aj. 2013)§ 1. Personen dieeen vrij beroep, een ambt of een post uitoefenen zijn gehouden voor elke in geld, per check of op andere wijze gedane inning van honoraria, commissielonen, bezoldigingen, terugbetalingen van kosten of andere beroepsontvangsten, een gedagtekend en ondertekend ontvangstbewijs af te leveren dat gelijktijdig in origineel en duplo wordt opgesteld en dat wordt getrokken uit een boekje waarvan het model en de wijze waarop de bedoelde belastingplichtigen ervan worden voorzien, worden vastgesteld door de Minister van Financiën;
Als een arts NIET conventioneer is mag hij dat.