hallo,
Ik heb een schoonmoeder die ons hier is komen bezoeken als toerist.Ze besloot om hier te blijven en ik heb in 2005 haar ten laste heb genomen in het kader van een gezinshereneging. Ze heeft dus een verblijfsvergunning van 5 jaar.
In 2006 heb ik besloten haar niet meer ten laste te houden en heb haar bij de gemeente uitgeschreven omdat mijn echtgenoot een auto-ongeluk heeft gehad, dus inkomensverlies.... Mijn schoonmoeder is dan ten laste genomen van een neef die haar nu ook niet meer in huis wil.
Wij hebben dus geen ander oplossing en hebben besloten om een eigen appartement voor haar te zoeken en een aanvraag in te dienen bij de ocmw.
Echter wilt de ocmw haar geen uitkering verlenen omdat ik haar in 2005 ten laste heb genomen en heb als weigering article 40 van de wet december 1980.
Wat kunnen wij doen en mogen zij dit wel doen.
Ik heb geen middelen om haar te voorzien en vinden het toch erg dat een oud vrouwtje geen hulp krijgt.
Zij is nog geen belg.
Hopelijk kan iemand me verder helpen want wij kennen mensen in dezelfde situatie die wel een uitkering van de ocmw hebben gekregen.
Wij zitten dus in de penarie omdat we al achterstaan met huurgelden van 2 maand.
We kunnen altijd beroep aantekenen tegen de beslissing voor de rechtbank maar dit zal ons tijd en geld kosten wat wij niet hebben.
Hartelijk bedankt
lala