We zitten nu wel in een speciale crisis tijd waar de politie moet uit maken of je een noodzakelijke verplaatsing doet, hoe kan men dit weten als men niet mag vragen waar je naar toe rijd ???
Wat is er daar nu eigenlijk het probleem van, dan word komt er een discussie van, en ze nemen je mee naar het bureel en je wagen word volledig onderzocht en misschien wel iets waar ze u kunnen oor op schrijven, dan een grondig verhoor en je bent een paar uren kwijt
De meeste azijn pissers komen er nooit ver mee.
Het is niet omdat het speciale tijden zijn dat de vraag niet mag opkomen hoop ik...
Ik heb ook gewoon alles beantwoorden en document overhandigd.
Vroeg mij eigenlijk gewoon af of dat Moest met de grootte M.
Als ik het goed lees in het antwoord van de eerste persoon, komt het er eigenlijk op neer:
Ja het is in strijd met salduz wetgeving, maar salduz wordt over het algemeen nog al losjes geïnterpreteerd door rechters , en doet er eigenlijk weinig toe
aangezien het bewijs toch aanvaard wordt.
IVM controle voertuig etc, daar heb ik eigenlijk niets op tegen, dat doen ze ook bij drugscontroles etc, ik woon niet zo ver van een punt waar de douane frequenteert
dus die wordt af en toe 'overhoop gehaalt'
Het moet inderdaad voor de politie ene lastige tijd zijn. De bewijslast ligt dacht ik bij hen om uw overtreding aan te duiden. Maar iedereen heeft het recht om te zwijgen zonder dat dit hen schuldig maakt..
Als iedereen zwijgt en de politie moet uitmaken of het een onnodige verplaatsing was. Kan dat eigenlijk zelf 'achterhaald' worden..