polis brandverzekering ingebrekestelling

miggie
Topic Starter

polis brandverzekering ingebrekestelling

#1 , 20 aug 2008 16:36

Ik moest mijn premie van de brandverzekering op 10 juli 2008 betaald hebben. De rekening heb ik echter over het hoofd gezien en ik ben op vakantie geweest tot 16 augustus. Nu heb ik achteraf een aanmaning gekregen op 1 augustus de rekening zou ik dan binnen 8 werkdagen moeten voldoen om te voorkomen dat de brandverzekering niet stopgezet zou worden. Op 19 augustus heb ik nu een aangetekend schrijven ontvangen met ingebrekestelling en extra kosten van 10 euro. Mag de verzekeraar dit van mij vragen? Ik ben van plan de rekening op 22 augustus te voldoen zonder die 10 euro extra. Oke 10 euro is niet veel, maar ik betaal nooit meer dan nodig :roll: . Ik vraag me dus af of ik gewoon mijn premie kan betalen zonder die extra kosten, want ik weet niet eens zeker of die verzekeraar die kosten van mij wel mag vragen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding